Netwerk: Alleen Lokaal (bedraad en draadloos)

Status
Niet open voor verdere reacties.

r.van.tilburg

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2004
Berichten
37
Beste Helpmij.nl,

Ik ben al weer een paar weken m'n netwerk werkende aan het krijgen. De titel 'alleen lokaal' kom ik helaas vaak tegen op diverse forums maar hebben mij nog niet geholpen...

Ik kan zowel bedraad als draadloos niet op internet komen, de melding die verschijnt: 'Alleen lokaal' blijft terugkomen.

Ik heb:
1 LT, HP 9381 EA met Vista en een oude LT, ook HP maar op XP.
Speedtouch modem / router 585. Internet via Speedlinq (Telfort tegenwoordig)

Ik heb eerder soortgelijke problemen gehad (spontaan), heb vervolgens een herstelpunt eerder gebruikt en het werkte weer (verder ook niet over nagedacht waar het aan zou kunnen liggen). Uiteraard heb ik nu ook eerdere herstelpunten geprobeerd te gebruiken maar zonder succes.

mogelijke oorzaken:
- mcAfee heeft nu ook kuren en krijg ik niet meer bijgewerkt (originele cd ook niet meer in bezit dus opnieuw installeren gaat niet)
- Ik heb een andere printer geinstalleerd (draadloos), HP4380
- onlangs een bedraad netwerk gelegd tussen de XP en Vista laptop

Ik heb geprobeerd:
- Modem opnieuw instellen (5x)
- printer gedeinstalleerd (stuurprogramma om alleen bedraad te printen staat er nog wel op)
- Diverse keren de firewalls uitgezet en zo geprobeerd
- Verschillende keren een netwerk ingesteld (vnl Particulier maar ook openbaar). Kanaalkeuzes (router)allerlei smaken geprobeerd
- Bestandsdeling overal uit, toen weer aangezet.
- Ik vergeet 'n hoop maar van alles wat geprobeerd.


Als ik alvast bedraad kan werken...ben ik al blij :)...

Heeft iemand een goed stappenplan voor me?
Suggesties zijn erg welkom.

Ik zie de reactie met spanning tegemoet,
Alvast bedankt voor het kijken,
Ramon
 
Eerst een aantal vragen:

Krijgt je modem wel een publiek IP adres?
Verbind een computer met een kabel met het modem, krijgt je computer dan automatich een IP adres toegekend vanaf het modem?
Kun je vervolgens het modem bereiken via de computer?
McAfee zou ik even uitschakelen, dit kun je doen in het services venster...(start-uitvoeren en type: services.msc

Het is inderdaad het verstandigste om eerst het e.e.a. werkend te krijgen via een UTP kabel, als dit werkt kun je het netwerk uitbreiden met een draadloos AccessPoint...
 
Hoi Dave,

Bedankt voor je reactie.
Ik heb de draadloze schakelaar maar voor de zekerheid uitgezet. met netwerkkabel de router met de Vista LT verbonden. Netwerk wordt gevonden (Alleen Lokaal uiteraard)
IPconfig geeft adressen retour.
De modem/ router wordt gevonden via Speedtouch.lan
(in de router: Home > Home network > Devices > mijn computernaam) met fysiek adres en IP-adres 192.168.64 via DHCP.
mcAfee;
Firewall service; Network Agent; Proxy service ; mcAfee services; SpamKiller services en System Guards gestopt.

PS:
Ik heb zojuist de router nogmaals ingesteld. Ditmaal op de routed mode ipv de bridged mode die ik normaliter gebruik. Wellicht overbodig om te vermelden maar toch.

Zo bedoelde je het?
grtz.
Ramon
 
Beste Ramon,

Zo bedoelde ik het ja...

Als het modem voorheen heeft gewerkt in bridged mode, zou ik deze hierop laten staan. Kun je ook zien of de spedtouch een WAN ip adres heeft gekregen, dit zou een ander adres moeten zijn als 192.168.64.......

Ik neem aan dat je gateway adres op de Vista LT verwijst naar het modem...

Heb je al geprobeerd naar een IP adres te pingen, bijv. 194.109.6.66? Krijg je dan wel reply's?

Oh, kun je verifieren of IPv6 uit staat op je netwerkkaart? Via start-configuratiescherm-netwerkverbindingen. Vervolgens klik je op de eigenschappen van de netwerkkaart en zorg je ervoor dat er geen vinkje staat bij IPv6... Als er wel een vinkje stond deze uitvinken en op ok klikken en herstarten...
 
Hoi Dave,

Ondertussen weer links en rechts aan het uitproberen. Momenteel ben ik met systeemherstel de situatie van 16 juli aan het terugzetten.

Vervolgens zal ik de router opnieuw gaan instellen en op bridged zetten (net al gezien dat ik voor Telfort de VPI/VCI op 0.34 moet zetten, waar ik net bijde routed mode ook zo maar wat heb gekozen.)

De laptop ratelt nu nog even door...

De ipv6: die heb ik eerder ook wel uitgeschakeld maar zag ik weer aanstaan. Heeft in de tijd dat internet nog werkte ook aangevinkt gestaan maar toch..

na het ratelen loop ik de stappen weer even door (WAN adres, pingen en ipv6)

'k laat het je weten.

grtz, Ramon
 
Hoi Ramon,

Oke, ik ben benieuwd...
De modus en VPI/VCI instellingen zijn ECHT belangrijk, die kun je niet zomaar kiezen ;)

Overigens vond ik ook nog onderstaande over iemand anders met hetzelfde probleem:
I went to Network and Sharing Center, saw the option for Internet Options, i then went to Connections, LAN Settings and the Automatically Detect Settings was unchecked. After checking it i was able to get online? Could it be that Vista engineers forgot to have it checked by default? Anyway check it and see if that works for you.

Zelf heb ik geen Vista draaien hier, anders had ik misschien de melding die jij krijgt kunnen nabootsen....
 
Laatst bewerkt:
hé die Dave,
Wederom een mooie. Zal ik ook zeker gaan controleren.
'k heb ondertussen de instellingen hersteld en heb vervolgens op mcAfee herstellen geklikt...duurt al wel een aantal uren maar ik wil deze even niet afsluiten.

ik zeg alvast: bedankt voor je genomen moeite, ik laat de pc maar weer even doorratelen in de hoop dat mcAfee zich ook hersteld.

Moegen weer een dag. Ga ik weer verder op onderzoek uit.

awel,
Ik laat het je uiteraard weten,

grtz,
Ramon
 
Hallo Dave,

Het is een dagje later geworden maar met goede zin :shocked:weer een paar uurtjes beziggeweest...

mcAfee heeft uren staan ratelen maar heeft niets geholpen: werkt niet meer.

De router kon ik op een gegeven moment niet meer benaderen. Wederom opnieuw ingesteld. Aan de lampjes te zien is dat goed gegaan.

Ik gaf al eerder aan dat op beide LT's internet niet mogelijk was.
de Vista LT werkt nog steeds niet maar de XP LT ondertussen wel (bedraad alvast)
Wat heb ik hieraan gedaan: Alle oude software erafgegooid (proefversies antispyware maar ook de software die bij de nieuwe printer hoorde - HP4380). Mijn gedachte (waar het mis is gegaan) bij de XP gaat uit naar de installatie van deze printer

ondertussen werkt de draadloze verbinding van de XP-LT ook weer (zat 'm in de TCP/IP instellingen die niet! op automatisch stonden.

Ben nu bezig de Wii aan de praat te krijgen. Eens kijken of dat gaat lukken en dan maar weer de Vista LT...

Wordt weer vervolgd.

grtz,
Ramon
 
Hoi Dave,

Zojuist de Vista LT weer eens opgestart en wat bleek: internet!:rolleyes:
De netwerkverbinding geeft nu aan: Internet en lokaal... ik vind 't prima ;-)
Dit had ik de vorige keer ook maar toen zónder werkend internet

mcAfee: Het originele schijfje krijg ik as vrijdag. kan ik deze ook opnieuw (de)installeren.
Ik twijfel nu over mijn eerdere gedachte over de XP LT: vermoedelijke oorzaak de installatie van de draadloze printer.

Waar zat 't 'm nu in: tja, Daar heb ik nog niet echt een vinger achter gekregen en eerlijk gezegd wil ik er verder ook niet mee rommelen, heeft me al genoeg tijd gekost

Wat ik wèl heb gezien is dat het systeem is hersteld van een onverwachte afsluiting (Bluescreen), Outlook heeft ook wat hersteld maar ik zag niet meer wat en eerder zag ik in het foutenrapport dat de COM-surrogate fouten opleverde. helaas heb ik de documentatie hiervan zo snel niet paraat.

Ik maak een herstelpunt aan zodat ik zeker weet dat met deze instellingen de oorzaak van evt netwerkproblemen niet bij de instellingen van de Vista-LT ligt. Mochten er weer problemen zich voordoen...herstellen, proberen en de oorzaak elders zoeken.

Wat resteert voor me: de Wii (wordt draadloos herkend maar kan niet op internet en draadloos printen gaat nog niet)...das weer wat voor later...

bedankt voor het meedenken en je reacties.

Ramon
 
ik heb hetzelfde probleem. ik heb met mijn laptop al geprobeert bij andere mensen thuis maar daar krijg ik ook enkel toegang lokaal :(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan