r.van.tilburg
Gebruiker
- Lid geworden
- 12 jun 2004
Beste Helpmij.nl,
Ik ben al weer een paar weken m'n netwerk werkende aan het krijgen. De titel 'alleen lokaal' kom ik helaas vaak tegen op diverse forums maar hebben mij nog niet geholpen...
Ik kan zowel bedraad als draadloos niet op internet komen, de melding die verschijnt: 'Alleen lokaal' blijft terugkomen.
Ik heb:
1 LT, HP 9381 EA met Vista en een oude LT, ook HP maar op XP.
Speedtouch modem / router 585. Internet via Speedlinq (Telfort tegenwoordig)
Ik heb eerder soortgelijke problemen gehad (spontaan), heb vervolgens een herstelpunt eerder gebruikt en het werkte weer (verder ook niet over nagedacht waar het aan zou kunnen liggen). Uiteraard heb ik nu ook eerdere herstelpunten geprobeerd te gebruiken maar zonder succes.
mogelijke oorzaken:
- mcAfee heeft nu ook kuren en krijg ik niet meer bijgewerkt (originele cd ook niet meer in bezit dus opnieuw installeren gaat niet)
- Ik heb een andere printer geinstalleerd (draadloos), HP4380
- onlangs een bedraad netwerk gelegd tussen de XP en Vista laptop
Ik heb geprobeerd:
- Modem opnieuw instellen (5x)
- printer gedeinstalleerd (stuurprogramma om alleen bedraad te printen staat er nog wel op)
- Diverse keren de firewalls uitgezet en zo geprobeerd
- Verschillende keren een netwerk ingesteld (vnl Particulier maar ook openbaar). Kanaalkeuzes (router)allerlei smaken geprobeerd
- Bestandsdeling overal uit, toen weer aangezet.
- Ik vergeet 'n hoop maar van alles wat geprobeerd.
Als ik alvast bedraad kan werken...ben ik al blij ...
Heeft iemand een goed stappenplan voor me?
Suggesties zijn erg welkom.
Ik zie de reactie met spanning tegemoet,
Alvast bedankt voor het kijken,
Ramon
Ik ben al weer een paar weken m'n netwerk werkende aan het krijgen. De titel 'alleen lokaal' kom ik helaas vaak tegen op diverse forums maar hebben mij nog niet geholpen...
Ik kan zowel bedraad als draadloos niet op internet komen, de melding die verschijnt: 'Alleen lokaal' blijft terugkomen.
Ik heb:
1 LT, HP 9381 EA met Vista en een oude LT, ook HP maar op XP.
Speedtouch modem / router 585. Internet via Speedlinq (Telfort tegenwoordig)
Ik heb eerder soortgelijke problemen gehad (spontaan), heb vervolgens een herstelpunt eerder gebruikt en het werkte weer (verder ook niet over nagedacht waar het aan zou kunnen liggen). Uiteraard heb ik nu ook eerdere herstelpunten geprobeerd te gebruiken maar zonder succes.
mogelijke oorzaken:
- mcAfee heeft nu ook kuren en krijg ik niet meer bijgewerkt (originele cd ook niet meer in bezit dus opnieuw installeren gaat niet)
- Ik heb een andere printer geinstalleerd (draadloos), HP4380
- onlangs een bedraad netwerk gelegd tussen de XP en Vista laptop
Ik heb geprobeerd:
- Modem opnieuw instellen (5x)
- printer gedeinstalleerd (stuurprogramma om alleen bedraad te printen staat er nog wel op)
- Diverse keren de firewalls uitgezet en zo geprobeerd
- Verschillende keren een netwerk ingesteld (vnl Particulier maar ook openbaar). Kanaalkeuzes (router)allerlei smaken geprobeerd
- Bestandsdeling overal uit, toen weer aangezet.
- Ik vergeet 'n hoop maar van alles wat geprobeerd.
Als ik alvast bedraad kan werken...ben ik al blij ...
Heeft iemand een goed stappenplan voor me?
Suggesties zijn erg welkom.
Ik zie de reactie met spanning tegemoet,
Alvast bedankt voor het kijken,
Ramon