Netwerk beheren

Status
Niet open voor verdere reacties.

VanDale

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 okt 2009
Goedemorgen,

Ik heb een vraag over het beheren van mijn draadloze netwerk.

* Heb je een adsl of kabel aansluiting: Kabel
* Welk besturingsysteem gebruik je (dus b.v. Windows 98): Vista/XP
* Gebruik je een firewall en zo ja welke: AVG
* Welk merk en type router of modem gebruik je. : Linksys WRT160Nv2

Ik heb hier thuis 3 laptops op mijn draadloze netwerk.Het beheerprogramma dat ik nu gebruik is: Linksys Easylink Advisor. Het enige dat ik kan terugvinden zijn de tijden wanneer de desbetreffende laptop netwerkverkeer heeft gegenereerd. Wat ik graag zou willen terugzien is welk netwerkverkeer er is geweest (Bijvoorbeeld de IP's of websites die bezocht zijn) per laptop om een soort log te kunnen maken.

Kan dit met het huidige beheerprogramma of heb ik daar andere software voor nodig. Ik heb de gebruiksaanwijzing doorgenomen maar daar vind ik ook niets van dien aard.

Tevens was ik benieuwd hoe ik een laptop weer uit het netwerk kan halen. Ik heb op 1 laptop alle instellingen (sleutel enz.) ingevoerd zodat hij op het netwerk kan inloggen, maar hoe zou ik deze kunnen blokkeren?? Dit met het oog op bijvoorbeeld een bezoeker die ik tijdelijk op het netwerk wil toevoegen maar na vertrek ook weer wil verwijderen.

Alvast bedankt,
VanDale

Laatst bewerkt:
Goedemorgen,

Ik heb een vraag over het beheren van mijn draadloze netwerk.

* Heb je een adsl of kabel aansluiting: Kabel
* Welk besturingsysteem gebruik je (dus b.v. Windows 98): Vista/XP
* Gebruik je een firewall en zo ja welke: AVG
* Welk merk en type router of modem gebruik je. : Linksys WRT160Nv2

Ik heb hier thuis 3 laptops op mijn draadloze netwerk.Het beheerprogramma dat ik nu gebruik is: Linksys Easylink Advisor. Het enige dat ik kan terugvinden zijn de tijden wanneer de desbetreffende laptop netwerkverkeer heeft gegenereerd. Wat ik graag zou willen terugzien is welk netwerkverkeer er is geweest (Bijvoorbeeld de IP's of websites die bezocht zijn) per laptop om een soort log te kunnen maken.

Kan dit met het huidige beheerprogramma of heb ik daar andere software voor nodig. Ik heb de gebruiksaanwijzing doorgenomen maar daar vind ik ook niets van dien aard.

Tevens was ik benieuwd hoe ik een laptop weer uit het netwerk kan halen. Ik heb op 1 laptop alle instellingen (sleutel enz.) ingevoerd zodat hij op het netwerk kan inloggen, maar hoe zou ik deze kunnen blokkeren?? Dit met het oog op bijvoorbeeld een bezoeker die ik tijdelijk op het netwerk wil toevoegen maar na vertrek ook weer wil verwijderen.

Alvast bedankt,
VanDale

Google is your answer! even googelen op monitor tools, en dan heb je wel wat.

"Tevens was ik benieuwd hoe ik een laptop weer uit het netwerk kan halen."
kan je niet op een van je laptops de draadloze netwerkverbinding disabelen?

Laatst bewerkt:
Google is your answer! even googelen op monitor tools, en dan heb je wel wat.

"Tevens was ik benieuwd hoe ik een laptop weer uit het netwerk kan halen."
kan je niet op een van je laptops de draadloze netwerkverbinding disabelen?

Het is niet gebruikelijk hier om steeds maar weer als antwoord te geven: kijk eens op Google

Ik heb gegoogled. Da's het eerste dat ik doe, maar heb daar geen antwoord kunnen vinden. Ik zal iig de optie 'monitor tools' eens proberen.
Het zou leuk zijn als ik een antwoord kreeg van iemand die hier misschien ervaring mee heeft.

<quote>kan je niet op een van je laptops de draadloze netwerkverbinding disabelen? </quote>
Ik kan via mijn standaard linksys beheertool: Linksys Easylink Advisor de desbetreffende laptop wel verwijderen. Alleen als die laptop weer inlogt dan krijgt hij gewoon weer toegang tot het netwerk. Da's het probleem eigenlijk.

Groet,
VanDale

Laatst bewerkt:
Het is niet gebruikelijk hier om steeds maar weer als antwoord te geven: kijk eens op Google

zolang mensen niet eerst zelf kijken, worden mensen enorm lui met aanmelden en jij zit je wezenloos te zoeken naar een oplossing, erg sociaal.

afijn zal me offtopic houden.

zolang mensen niet eerst zelf kijken, worden mensen enorm lui met aanmelden en jij zit je wezenloos te zoeken naar een oplossing, erg sociaal.

afijn zal me offtopic houden.

Je bent niet verplicht om te helpen hoor.........................

zolang mensen niet eerst zelf kijken, worden mensen enorm lui met aanmelden en jij zit je wezenloos te zoeken naar een oplossing, erg sociaal..
Veel mensen kijken juist wel eerst en komen daarom hier. (via Google) Daarnaast is zoeken naar het juiste antwoord ook een kunst.;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan