netwerk beveiligen

Status
Niet open voor verdere reacties.

pdmsnoeren

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2004
hallo ik heb al een tijd 4 computers die allemaal in verbinding staan via een router met draadlose verbinding
sinds kort doe ik ook aan internet bankieren
nu wil ik eigen lijk mijn internet beveiligen
ik weet alleen niet hoe
zouden jullie mij daar bij willen helpen?
bvd paul

ik heb 2 vast computers met xp erop , 1 labtop met xp erop en 1 labtop met vista erop

Wat voor router heb je?

Zit er nu al een beveiliging op? Zo ja, welke? WPA? WEP?

netwerk beveiliging

mijn router is een edimax
of er een beveiliging op zit weet ik niet
waar kan ik dit vinden?

Wanneer je op je computer kijkt naar de beschikbare draadloze netwerken staat er dan een sleutel/hangslot bij jouw netwerk?

Laatst bewerkt:
netwerk beveiliging

het enige wat ik kan vinden is bij netwerk verbindingen waar een lan verbinding maar geen draadloosnetwerk

Hoe heb je nu verbinding dan?

Staat er rechtsonder in je taakbalk niet een icoontje van een computer met drie groene streepjes ernaast?
Wifi_Tray_Icon.gif

internet verbinding

nee ik heb twee tvtjes achter elkaar als icoontje

even uitleggen hoe de internet kabels bij mij lopen
ik heb eerst een modem van casema (nu ziggo) vandaar loopt er een kabel naar mijn router
vanaf mij router loopt er een kabel naar mijn computer.(xp)
misschien vandaar dat ik een ander icoontje heb omdat deze computer natuurlijk niet draadloos is (klopt toch ???)
mijn andere computer heeft een stickje waar hij het signaal van de router mee pakt
en de labtops hebben een interne internet kaart waar mee ze de signalen van de router mee opvangen.

Hmm ja logisch dat je dat icoontje dus niet hebt... Ik was in de veronderstelling dat alle computers draadloos waren aangesloten.

Kun je niet op een andere computer even kijken dan?

internet beveiliging

op mijn labtop met vista erop
heb ik een paaltje met een bolletje erop waar halve cirkeltjes om heen staan
net als op het vorbeeld dat je gestuurd hebt maar dan geen tvtje maar een paaltje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan