netwerk beveiligen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kenneken07

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2008
het probleem is als volgt...
onlangs heb ik nieuwe laptop gekocht. op deze laptop kreeg ik maar geen verbinding met internet, ik had de WEP-sleutel niet en ik heb vanalles geprobeerd maar ik geraakte er niet aan. ergens op de forum stond om de router eens te resetten en dan nieuw netwerk te maken. dit heb ik gedaan en is gelukt, maar hoe beveilig ik mijn netwerk opnieuw? met een WEP-sleutel vermoed ik, maar hoe?

groeten kenny

Je maakt verbinding met je router door in je adres balk 192.168.1.1 in te tikken dan kom in een schermpje waar je waarschijnlijk een gebruikersnaam en wachtwoord in moet vullen vaak is dit voor beiden USER Als je erdan in komt klik je wireless en dan klik je op security
en daar vul je een keycode in
succes

Je maakt verbinding met je router door in je adres balk 192.168.1.1 in te tikken dan kom in een schermpje waar je waarschijnlijk een gebruikersnaam en wachtwoord in moet vullen vaak is dit voor beiden USER Als je erdan in komt klik je wireless en dan klik je op security
en daar vul je een keycode in
succes

de laatste tijd valt die beveiliging weg wanneer ik mijn pc afsluit..
hoe kan ik dit verhelpen??

Hoi,

Enkele vragen.

1. Besturingssysteem (XP of VISTA) ?

2. Beveiliging is weg? Bedoel je dat wanneer je de laptop opnieuw opstart en verbinding wil maken, je steeds opnieuw je WEP sleutel moet ingeven?

je kunt beter overwegen om WPA encryptie te gebruiken ipv WEP. WPA is veel veiliger

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan