Netwerk beveiligen

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarijkedeWaal

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2008
Hallo,

Heb eindelijk de moed kunnen verzamelen om alsnog (uiteraard veel te laat) met internet verbindingen te beveiligen.

Vorig jaar heb ik e zo ontzettend veel problemen mee gehad dat ik er mee ben gestopt nadat alle beveiliging uiteindelijk was verwijderd.

Help mij!! ben hierin een verschrikkelijke sukkel in.

Ik heb een Acer laptop en een LevelOne draadloos router WSK-1000.

weet wel dat ik via internet op een bepaalde site moet zijn maar niet waar en wat de beste en voor mij de makkelijkste beveiliging is.

Zou iemand mij een stap-voor-stap beschrijving kunnen geven.

Alvast bedankt

een Sukkel:confused:

Ha Marijke,

Da's inderdaad heel lang geleden (begin 2008).
Onder de naam 'ommeren' heb ik toen ook al aangegeven dat het inderdaad beter is de draadloze verbinding te beveiligen .....

Ik heb een poging gewaagd (zie bijlage) een reader te maken om de meest belangrijke beveiligingen in te stellen.

Maar om jezelf nou een sukkel te noemen ...... :rolleyes:

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Maar vertel ons eens, wat wil je precies beveiligen?
Een draadloos netwerk? Een bedraad netwerk?

grtjs jjw

Verbinding met internet niet meer mogelijk

Bij een poging om via draadloos netwerk , netwerkbeveiling in te schakelen is er waarschijnlijk iets fout gegaan. Ik kan nu helemaal niet meer op het net komen!!
Wie kan mij helpen??
Alvast bedankt !

Ha Marijke,

Da's inderdaad heel lang geleden (begin 2008).
Onder de naam 'ommeren' heb ik toen ook al aangegeven dat het inderdaad beter is de draadloze verbinding te beveiligen .....

Ik heb een poging gewaagd (zie bijlage) een reader te maken om de meest belangrijke beveiligingen in te stellen.

Maar om jezelf nou een sukkel te noemen ...... :rolleyes:

Hai

Ben inmiddels al dagen bezig om de boel te beveiligen, in principe is je uitleg zeer duidelijk maar wanneer ik alles ingevoerd heb en deze wil saven gaat er iets mis. Het duurt een eeuwigheid en uiteindelijk geeft mijn computer een foutmelding dat er geen verbinding is. Ik open echter gewoon diverse internet sites.

Ik weet het niet meer.:confused: Ik probeer dit echter terwijl ik draadloos internet. Maakt het nog uit?:confused:

Groetjes,

Marijke

Hoi,

Als je laptop vista heeft, moet je de netwerkverbinding uit je netwerkoverzicht verwijderen.
Hierna zal je netwerk opnieuw worden gevonden en krijg je alsnog de gelegenheid om een wachtwoord op te geven.
Want in je 'bestaande' netwerkverbinding was/is dat uiteraard niet het geval.
Hierdoor krijg je - na het instellen van een beveiligingssleutel op je router - uiteraard geen verbinding meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan