netwerk-beveiligingssleutel- locatie?

JanMarie

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2004
Berichten
167
Ik heb een nieuwe laptop. Op mijn oude zijn een fors aantal beveiligingssleutels opgeslagen van plaatsen waar ik regelmatig kom. Bijvoorbeeld, als ik bij mijn dochters kom dan kan ik direct het internet op. Ooit het ik de netwerksleutel daar ingevoerd en die wordt kennelijk ergens opgeslagen. Waar? Dit geldt voor nogal wat plekken, waar ik kom. En die gegevens zitten niet op mijn nieuwe laptop. Ik hoop dat ik ze van mijn oude laptop kan kopiëren en pasten op mijn nieuwe laptop. Is dit mogelijk? Waar zitten ze verborgen?
 
heb je ze in de webbrowser opgeslagen.
Of in windows zelf.
Je zegt veel maar geeft niet aan welk besturingsysteem en welke browser.
Of heb je een passwoord manager ingebruik?
 
Zoek eens naar
transfer wifi passwords to new pc
 

Wifi-wachtwoord bekijken in Windows​

Een wifi-wachtwoord opzoeken kan in Windows alleen als de computer op dat moment ook echt verbinding heeft met het netwerk. Op een andere locatie het wachtwoord opzoeken van bijvoorbeeld uw thuisnetwerk kan niet. Zoek zo op een pc met Windows 10 of 11 het wifi-wachtwoord op:
  • Klik op de Startknop.
  • Klik in Windows 10 op Instellingen (de knop met het tandwiel). Typ in Windows 11 in het zoekveld van het Startmenu 'Configuratiescherm' en klik op Configuratiescherm.
  • Klik op Netwerk en internet > Netwerkcentrum.
  • Alle actieve verbindingen staan onder 'De actieve netwerken weergeven'. Klik op de blauwe link met de naam van het wifi-netwerk.
  • Het venster 'Status van Wi-Fi' opent. Klik op Eigenschappen van draadloos netwerk.
  • Klik op het tabblad Beveiliging.
  • Achter 'Netwerkbeveiligingssleutel' staan bolletjes. Deze staan voor de tekens van het wachtwoord. Zet een vinkje voor Tekens weergeven.
  • Soms moeten gebruikers toestemming geven voor deze handeling. Klik in dat geval op Ja.
  • Het wachtwoord verschijnt. Hebt u het wachtwoord onthouden? Haal het vinkje dan weer weg om het wachtwoord te verbergen.
  • Klik op Ok.

    Bovenstaande werkt alleen bij een active verbinding.

    Of download wireless keyview van Nirsoft. Deze kan er veel meer uithalen.
 
Laatst bewerkt:
Hier een uitgebreidere uitleg, met eventueel (halverwege) nog een manier om dit vanaf de command line te doen. Dan kun je alle wachtwoorden in 1 keer zien. Dit commando kun je op de nieuwe laptop ook gebruiken om de sleutels in 1 keer te importeren, zonder dat je daadwerkelijk bent verbonden met die netwerken.

-> https://www.asus.com/support/faq/1046400/
 
Terug
Bovenaan Onderaan