netwerk bij tweede laptop werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

martne1

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2012
Berichten
6
geachte
ik heb draadloos internet en bij de tweede laptop krijg ik de melding beperkte toegang en kunnen we niet op internet .
draadloos internet is wel aanwezig .Wat kan ik doen .
 
Zullen we het omdraaien? Wat heb je tot nu geprobeerd (behoudens de laptop aanzetten) om het internet werkend te krijgen en wat was het resultaat in bijv. een foutmelding / wat voor foutmelding?
 
draadloos internet

ik heb een beperkte toegang tot internet, maar bij verder zoeken heb ik ontdek dat IPv4 en IPv6 niet aangesloten zijn .hoe kan ik dit verhelpen?
foutmelding 814
 
Laatst bewerkt:
Kijk eerst een op de eerste laptop/pc na welk ip-adres die gekregen heeft vanaf Wifi:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /c ipconfig /all > ipconf.txt && notepad ipconf.txt
Is dat niet een 192.168.x.x of evt. 10.x.x.x ip-adres maar een publiek ip-adres (bijv. 88.124.12.56), dan heb je blijkbaar geen Wifi router maar een Wifi accesspoint (danwel een router die je als accesspoint inzet), en dan klopt het allemaal, want je krijgt maar 1 publiek ip-adres van je provider, niet 2.

Zowiezo is het handig voor ons dat je (de inhoud van) ipconf.txt van die andere computer/laptop bijvoegt in je volgende posting.

Verder:
M.b.t. ipv4 en ipv6:
Maak een snelkoppeling op de probleempc/laptop naar cmd.exe
Rechtsklik erop en kies voor "Als Administrator uitvoeren"
In het CMD-venster de volgende commando's uitvoeren:
netsh winsock reset
netsh interface ipv4 reset
netsh interface ipv6 reset


Daarna de pc/laptop herstarten

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan