netwerk bij win 2000 (LAN)

Status
Niet open voor verdere reacties.

erik vos

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2001
hallo, ik heb een thuisnetwerk,
een host met 4 pc's eraan,
nou heb ik op een pc (guest) win2000 gezet, hoe deel ik daar het netwerk mee?
ik deed rechtermuisknop op my network places, properties, dan staat er: make new connection
dat doe ik dan, dan de onderste (connecting directly to another computer) dan guest..
wat moet ik dan verder doen?

ps. op een andere pc staat ook 2000 en daar lukte het wel goed... hoort in de map Network and Dial-up Connections Local Area Connection te staan, voordat je iets hebt ingesteld?? dat is bij de pc waar het nog niet gelukt is nl het geval...

BVD

o ja, kan het zo zijn dat hij mijn netwerkkaart niet vindt?
Wat moet ik dan doen?

Je kunt wat betreft het wel of niet functioneren van je netwerkkaart even rechtmuis deze computer eigenschappen hardware en dan apparaat beheer......

vaak valt het meteen op door een uitroepteken of vraagteken alsdeze er niet staan zou ie (mist hij er tussen staat natuurlijk) gewoon moeten werken.

En voor zover ik weet, als je kaart werkt, staat de lan verbinding er wel tussen. kan ik uit jouw verhaal opmaken dat dit het gevak is?
zo ja dan kan je hier je ip etc opgeven.

zo nee dan:

zou ik maar is je netwerkkaart checken, altijd handig om eerst even te doen!

groet,
Harmen

Frogger: Jouw reactie zou je bij elke vraag kunnen plaatsen?

Frogger, dat had ik al wel gedaan, (natuurlijk) maar er staat niks tussen dat op mijn probleem lijkt.
en Harmen_666
daar heb ik ook al gekeken, daar staat alleen een uitroepteken met: ethernet controller
verder staat er niks met netwerk in het hele apparaatbeheer, is het die ethernet controller?
daar heb ik op geklikt en dan opnieuw installeren, vanaf de cd van win 2000, maar daar vindt hij niks.

Is het die ethernet controller?
Hoe los ik het op als hij mijn netwerkkaart niet automatisch vind?
(ik heb al hardware zoeken gedaan in het configuratiescherm, daar vindt hij niks)
alvast bedankt

o ja, bij mij staat die Local Area Connection er dus NIET tussen...

Laatst bewerkt:
Het is zeer waarschijnlijk dat dat hem is ja.

Ik ga er vanuit dat je niet de driver op floppy hebt?

Welk type kaart is het, meestal staat dat wel op de kaart zelf. Als je achter de fabrikant bent kan je via hun site vaak wel de juiste driver vinden...........

Suc6 als je nog vragen hebt merken we het wel......

Groet,
Harmen

oke, dan haal ik die kaart er even uit,
ik had nou een kaart handmatig ingesteld, maar ik wist niet welke ik moest hebben...
toen had ik er gewoon een gedaan, en nou zie ik via het netwerk iig mezelf vast, dat is al iets...

hoe maak ik een andere Workgroup aan?
nou staat er een die Workgroup heet, maar de rest van het netwerk thuis is: prive, hoe maak ik een andere aan die dus prive heet, zodat ik ook in dat netwerk zit.

Hoe krijg ik WIN 2000 Nederlands??
op site van microsoft niks gevonden....

Bedankt

Hoe je win2000 in het nederlands krijgt? Door gewoon de nl versie te installeren. Er is geen vertaalpatch voor.

Werkgroep veranderen: rechtsklik op deze computer, eigenschappen en dan netwerk identificatie en dan klik je op eigenschappen en veranderd daar de werkgroep naam

rechtermuis deze computer eigenschappen netwerkidentificatie dan eigenschappen en walla............

die zal je moeten kopen in de winkel........als je het volgens de regels van helpmij.nl doet.

maar je maakt mij niet wijs dat ze allemaal braaf hun software aanschaffen ;-)

suc6

Geplaatst door harmen__666

maar je maakt mij niet wijs dat ze allemaal braaf hun software aanschaffen ;-)

suc6

Hebben we dat beweerd dan?? Het mag niet volgens de regels van helpmij en daar mee klaar

oei iemand op de teentjes getrapt.............

Keep smiling,..............

Geplaatst door harmen__666
oei iemand op de teentjes getrapt.............

Keep smiling,..............

Ik ben niet op mijn teentjes getrapt maar hebben wij je ooit wijs gemaakt dat wij alles legaal kopen?

Maar dit is niet de plek om daarover te gaan discuzeuren

inderdaad, ik wilde de dicussie ook niet aangaan............

groet
Harmen

het is al opgelost, van de cd van mainboard had ik niet alles geinstalleerd,
ik moest dit handmatig op de cd zoeken, en toen had ik dus alleen het geluid...
bedankt voor de hulp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan