Netwerk boot langzaam

Status
Niet open voor verdere reacties.

Merkie18

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2007
Heey allemaal,

Ik heb hier een hele nieuwe pc, van ongeveer 4 maanden oud. Hij is heel snel. Ik heb twee netwerkkaarten onboard, te weten een Gigabit lan en een wireless network. Alleen op de een of andere manier duurt het bij het opstarten wel 3 minuten voordat het netwerk geladen is, dus dat je op internet kunt, terwijl buraublad en de rest wel allemaal geladen is. Ik maak nu connectie via een netwerkkabel.

Weet iemand waar dit door komt? PC is een paar dagen geleden volledig opnieuw geinstalleerd, maar dat heeft niet mogen baten.

Besturingssysteem: Windows XP Professional X64
Netwerkkaart: Realtek RTL8111B/C onboard.
Drivers netwerkkaart: Nieuwste van juni.

Alvast bedankt!

.
Gezien die drie minuten moeten we toch wel een gokje kunnen wagen met ervaringen van anderen. Het lijkt er op dat je moet deïnstalleren op beide computers:
- Client voor Microsoft-netwerken
- Bestands- en printerdeling voor Microsoft netwerken
- QoS-pakketplanner
Je klikt hiervoor dubbel op de Lanverbinding en kies dan Eigenschappen. De diensten alleen uitschakelen is niet voldoende. Start na het verwijderen opnieuw op, Installeer nu de onderdelen die je zojuist weggehaald hebt. Start de computer weer opnieuw op. Doe dit op beide computers en probeer daarna opnieuw.
.

.
Gezien die drie minuten moeten we toch wel een gokje kunnen wagen met ervaringen van anderen. Het lijkt er op dat je moet deïnstalleren op beide computers:
- Client voor Microsoft-netwerken
- Bestands- en printerdeling voor Microsoft netwerken
- QoS-pakketplanner
Je klikt hiervoor dubbel op de Lanverbinding en kies dan Eigenschappen. De diensten alleen uitschakelen is niet voldoende. Start na het verwijderen opnieuw op, Installeer nu de onderdelen die je zojuist weggehaald hebt. Start de computer weer opnieuw op. Doe dit op beide computers en probeer daarna opnieuw.
.

Heey!

Heel erg bedankt voor je reactie! Helaas lost dit het probleem niet op. Het netwerk komt pas na 3 minuten op. Het ligt echt aan de computer, want de andere computers booten prima het netwerk op, vrijwel direct na het inloggen.

Iemand suggesties?

Thanks in advance!

Gebruik je op die computer behalve de driver ook een klein meegeleverd hulpprogramma voor de netwerkconfiguratie? Deze zou dan gemakkelijk allerlei problemen kunnen veroorzaken. Je kunt dat stuurprogramma deïnstalleren en daarna ook de driver weghalen door in Configuratiescherm Systeem Apparaatbeheer rechts te klikken op de netwerkadapter en te kiezen voor verwijderen. De kaart wordt dan bij het opstarten van de computer opnieuw herkend en je wijst de map met de driver die je hebt gedownload aan. Je werkt vervolgens alleen met de instellingen in Windows en de service Wired Autoconfig, waarvan je kunt zien dat die ingeschakeld is met de opdracht services.msc Het probleem zou verholpen kunnen zijn als het aan de software ligt.

Gebruik je op die computer behalve de driver ook een klein meegeleverd hulpprogramma voor de netwerkconfiguratie? Deze zou dan gemakkelijk allerlei problemen kunnen veroorzaken. Je kunt dat stuurprogramma deïnstalleren en daarna ook de driver weghalen door in Configuratiescherm Systeem Apparaatbeheer rechts te klikken op de netwerkadapter en te kiezen voor verwijderen. De kaart wordt dan bij het opstarten van de computer opnieuw herkend en je wijst de map met de driver die je hebt gedownload aan. Je werkt vervolgens alleen met de instellingen in Windows en de service Wired Autoconfig, waarvan je kunt zien dat die ingeschakeld is met de opdracht services.msc Het probleem zou verholpen kunnen zijn als het aan de software ligt.

Hallo!

Bedankt voor je antwoord. Helaas was het alleen met de driver geinstalleerd en is dit dus ook niet de oplossing...:(

Ik zal mijn opstart kort beschrijven, misschien hebben jullie hier wat aan:

Windows XP X64 wordt opgestart
Inlogscherm verschijnt en vervolgens log ik in.
Bureaublad gelijk zichtbaar, startbalk aan het laden.
Naast de klok verschijnen nu achtereenvolgend voor een de icoontjes: Nvidea, msn, removable hardware. Dit blijft zo een tijdje staan en als je iets wilt starten duurt dit erg lang. Na een minuut of 3 verschijnt het LAN icoon in de startbalk en kunnen alle programma's gestart worden. Iemand een idee waar het aan kan liggen? Ik heb verder niet echt speciale software geinstalleerd.

Thank you in advance.

Greetz Merkie18!:)

Even wachten hoor.
Heb jij een langzaam opstartende computer waardoor je alles pas na drie minuten gebruiken kunt... Dat is niet het probleem van een slecht verbindend netwerk, toch?
Alleen op de een of andere manier duurt het bij het opstarten wel 3 minuten voordat het netwerk geladen is, dus dat je op internet kunt, terwijl buraublad en de rest wel allemaal geladen is. Ik maak nu connectie via een netwerkkabel.
Laat Windows dan wel alle icoontjes in de systemtray zien want je kunt er een deel van verbergen. Er kan bij het opstarten een scan uitgevoerd worden of een indexeringsservice. Ook een update service kan heel goed de boosdoener zijn. Kijk eerst in de programmagroep Opstarten. Je sleept alles dat je niet nodig hebt naar een nieuwe programmagroep, bijvoorbeeld Niet Opstarten. Controleer dan of je iets dat je kwijt wilt ziet staan bij Start Uitvoeren "MSConfig" op de tabbladen Services en Opstarten. Ga vervolgens naar de Taakplanner en zie of je die taken niet beter uit kunt schakelen. MSN kan de boosdoener zijn. Gebruik je dit? Als je het kwijt wilt dan moet je de volgende topic lezen. http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=256241 Tenslotte, drie minuten is niet zo heel erg lang hoor, kan er misschien wat weinig geheugen in de PC zitten? Je zou ook even kunnen defragmenteren want dat moet ook bij een nieuwe installatie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan