netwerk brug

Status
Niet open voor verdere reacties.

wolstad

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2004
Berichten
12
als ik de wizard thuisnetwerk gebruik word er automatisch een netwerk brug gemaakt

Dit werkt dus niet.

Maar wat is nu eigenlijk een netwerk brug??
 
Een soft- en hardwarematige koppeling tussen twee of meer netwerken, die niet van hetzelfde type hoeven te zijn. Een brug werkt op de ISO-lagen 1 en 2 en zorgt onder andere voor signaalsynchronisatie. Het apparaat verhoogt de prestaties van een netwerk omdat hij, in tegenstelling tot een repeater, niet alle dataverkeer doorlaat, maar alleen het verkeer dat voor het andere segment bestemd is. Er zijn twee soorten bruggen: lokale brug en remote brug, waarbij de lokale brug een scheiding in subnetwerken op lokaal niveau, en de remote brug een scheiding op meerdere locaties mogelijk maken.

Je hebt dus een netwerk met meerdere pc's.

jean
 
de uitleg is vrij technisch maar redelijk begrijpelijk

echter er is automatisch een brug gemaakt met het 1394 device en het netwerk werkt dus niet.

ik wil een adsl speedtouch modem/router via een hub aan 1 xp pc en 1 w 98 koppelen.
Ik heb met de brug wel op beide internet maar geen netwerk??

op een ander netwerk is er niet automatisch een brug toegepast en werkt het netwerk wel

wat is dan de funktie van een brug
 
Ik begrijp niet zo goed wat je eigenlijk bedoeld.
Je hebt een netwerk van 2 pc's met een router en beiden hebben internet maar er is geen netwerk.
Begrijp ik dat goed?
Je hebt in beide pc's een netwerkadapter, sluit deze aan op de hub en de hub op de router en doe de instellingen van ip adres automatisch en hetzelfde werkgroep en bestands en printer delen.

jean
 
ja beide hebben internet maar geen netwerk

De Xp ziet zichzelf niet eens in het netwerk

De xp firewall staat uit .

Maar volgens mij zit het probleem in de automatisch aangemaakte netwerk brug door de W XP wizard.

Op een ander netwerk werd helemaal geen brug aangemaakt en dat werkte na de wizard uitstekend.

Ik heb de brug al eens verwijderd en de wizard opnieuw gedaan maar er word wederom een brug gemaakt
 
buiten de 1394 device heb je in elke pc nog netwerkadapters. Schakel dan die device uit en maak je netwerk via de netwerkadapters en de hub zo naar die router.

jean

ps: het is zeer moeilijk om op afstand juist te zien wat er mankeerd!!:d
 
oke dat zal ik dan handmatig moeten doen wanrt de wizard maakt automatisch een brug.

Ik weet nu eigenlijk nog niet wat nu de funktie van een brug precies is
 
Een brug is: ge hebt verschillende netwerken bvb
een netwerk met twee pc' en een ander netwerk met vier pc's. Die netwerken werken apart.
Nu kunnen we die netwerken ook samen laten lopen in een ander netwerk.
Dat is de brug.

jean
 
Dus normaal gesproken bij een thuis netwerk met 2 pc's
heb je geen brug nodig.

Vrij vreemd dat de wizard van xp dit dan doet.

In ieder geval bedankt voor de uitleg

weer wat wijzer geworden op ICT gebied:thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb:
 
Als je twee netwerk kaarten in je pc heb ( 2 x 10 mbit kaarten of 1 10 Mbit en een 56k bel modem) kan xp daar een brug tussen aanleggen.
Dan pas wordt het mogelijk om die twee aparte netwerken met elkaar te verbinden.

Hen je wizard van XP gebruikt?
De wizard in XP doet wel eens dingen waar je niet altijd op zit te wachten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan