Netwerk delen en beveiligen

Status
Niet open voor verdere reacties.

kevinjansen

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2004
Beste leden,

Ik heb deze vraag:
Ik heb een Windows XP backup machine staan met 3 windows XP Clients. Nu heb ik op die backup pc 3 schijven gemaakt van 5GB om backup bestanden neer te zetten van die 3 verschillende pc's/gebruikers

Hoe kan ik bv: Schijf d: aan mijn pc koppelen dat alleen ik rechten heb om daar in te kunnen komen.

Ik heb al bij het venster Machtigingen gekeken alleen daar laat hij alleen de gebruikers zien van die Backup pc en ik heb een gebruiker nodig die op een andere pc staat.

Ik weet wel dat het kan als ik in een Domain zit ipv een Werkgroep maar ik heb geen zin in een Domain. speciaal voor die schijf.

Heeft iemand ideën?

Groeten,

Kevin Jansen

Op de betreffende pc zul je zelf een inlognaam nodig hebben met admin rechten.
Vervolgens klik je rechts op de partitie die je wilt beveiligen.
Eigenschappen / beveiliging.
Nu kun je accounts toevoegen die je wilt toestaan of weigeren.
Per persoon kun je dit regelen.
Let wel, dat je voor jezelf een admin EN een normale account toevoegd! Als er dan iets mis mocht gaan, en je als admin wordt geweigerd, heb je altijd nog een 2e login naam met admin rechten. Daarmee kun je de fout herstellen.

Wil je het echt 100% waterdicht hebben (voor zover windhoos dat toelaat ........) ?!
Je hebt dan in ieder geval xp prof. nodig, en geen xp home.
Met xp home is het erg lastig dit te realiseren.

De andere accounts moeten GEEN admin rechten hebben, of in ieder geval NIET bij de beveiligings tab kunnen komen.
Ik weet een truckje hoe dat kan.

Laat maar horen hoe ver je wilt gaan.

Ik heb ook XP Pro...

En het moet zo dat ik in schijf e kan komen en iemand anders in schijf f maar niet in e
zonder te hoeven inloggen of iets gewoon als ik op me laptop zit dat ik in die schijf kan komen net alsof het een schijf vna me laptop is. maar toch beveiligt tegen de buiten wereld...

Op mijn werk hebben ze dat ook alleen daar doen ze dat met Windows 2003 en dan Met Domain..

Probeer het bovenstaande. Dat gaat werken.
Als je de account namen toevoegd, en die stuk voor stuk blokkeert, of het "account" [iedereen] blokkeerd, en jezelf een volmacht geeft, dan gaat het lukken.

Ja dat heb ik gebrobeert maar dan krijg ik.. backuppc\kevin en dan log ik in met lapschool\kevin dan ziet hij dat als 2 verschillende accounts dan krijg ik dit:

z:/ op \\backup\e:\ is niet toegangkelijk toegang geweigerd.

Ik durf het wel aan, om dit probleem van afstand op te lossen.
Alleen XP is de bottleneck voor mijn remote-admin....
Woon je ver weg van Dordrecht?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan