Netwerk delen met 2 PC's op een Speedtouch modem en een laptop op een Linksys router

Status
Niet open voor verdere reacties.

lankhaar

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2009
Beste mede hobbyisten,
Bij een kennis van mij doet zich de volgende situatie voor.
Hij heeft een klein netwerkje op een oude Speedtouch 510 modem. 2 Computers die daarop aangesloten zijn, kunnen elkaar benaderen om via het netwerk bestanden uit te wisselen. Sinds kort heeft de beste man ook een laptop.
Omdat een Speedtouch 510 geen wireless heeft, heb ik bij hem een Linksys WRT-320N Wireless router geplaatst, zodat hij met zijn laptop ook draadloos kan internetten. En graag wil hij nu dus ook met zijn laptop bij de bestanden van zijn computers kunnen en andersom, dat de computers ook contact kunnen leggen met de bestanden die op de notebook worden aangeboden.

Nu heb ik al de firewall van de router uitgezet, en nu kan de laptop wel de computers benaderen, maar andersom met geen mogelijkheid. De DHCP range van de Speedtouch zit in de 10.0.0. range en de Linksys geeft 192.168.1. adressen uit. Weet niet of het probleem daar misschien in zit?
Misschien heeft iemand van jullie raad?
Alvast bedankt,

Update: ik ben erin geslaagd dit probleem op te lossen door alles achter de router te zetten waardoor nu alles de 192.168 range gebruikt. Twee verschillende DHCP ranges schijnt niet goed te werken...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan