Netwerk driver

Status
Niet open voor verdere reacties.

KKOPPI

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2007
hoi
mijn vriend heeft op marktplaats een pc gekocht maar hij heeft geen internet.
hij heeft ook geen geluid maar er is tegen hem gezegd dat hij op de website van realtek de driver moet downloaden.
het gaat om een asus m2n4 sli moederbord, maar ik kan er nergens netwerk drivers voor vinden? alvast bedankt.

Neem aan dat je OS XP is? klik negeer de wizard en klik in de werkbalk op de tab download,daar staat het volgende:
select product (kies Motherboard)
select series (kies MM2/AM2+/AM3
select models (kies M2N4-SLI)
druk search en je krijgt een venstertje "select operating system"
dan krijg je alle updates en drivers van je moederbord voorgeschoteld.
De rechtstreekse link naar die specifieke site wordt niet vastgehouden vandaar deze uitleg.
Edit: die waarschuwing over die invoegtoepassing onder je werkbalk v.d. browser moet je negeren en niet op installeren drukken
Je moet de chipset-driver hebben,jouw bord heeft een geïntegreerde netwerkkaart,de audiodriver moet je apart installeren.(chipset eerst)

Laatst bewerkt:
hij heeft windows 7...als ik vista download krijg ik een zip bestand waar alleen sys bestanden inzitten enz.

Ja maar je kan toch onder XP de chipset downloaden? Die staat idd niet onder Vista.Dat is wel de belangrijkste driver in jouw geval.

hij heeft windows 7...als ik vista download krijg ik een zip bestand waar alleen sys bestanden inzitten enz.

Alleen SYS bestanden of zit er ook een INF bestand bij?
Als er toch ook wel andere bestanden bij zitten dan ga je naar apparaatbeheer, klikt met je rechtermuisknop op de onwillige netwerkkaart en kiest voor drivers bijwerken. Zoek naar de met de SYS en INF bestanden en selecteer het INF bestand. Daarna wijst de weg zich vanzelf.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan