netwerk e-mail

Status
Niet open voor verdere reacties.

tomtom

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2003
wij hebben sinds kort een thuisnetwerk, en als ik nu op alle pc's e-mail wil kunnen ontvangen, stel ik dus op iedere pc via accounts mijn e-mail adres in.
als we in het thuisnetwerk e-mails versturen, komt die toe, maar e-mail van andere personen komt alleen toe op de pc waar het e-mail adres eerst was ingesteld.
hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn e-mail op alledrie de pc's toekomt?

Geplaatst door tomtom
wij hebben sinds kort een thuisnetwerk, en als ik nu op alle pc's e-mail wil kunnen ontvangen, stel ik dus op iedere pc via accounts mijn e-mail adres in.
als we in het thuisnetwerk e-mails versturen, komt die toe, maar e-mail van andere personen komt alleen toe op de pc waar het e-mail adres eerst was ingesteld.
hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn e-mail op alledrie de pc's toekomt?

Hebben alle 3 de pc's een ander email adres? Of allemaal dezelfde?

netwerk email

op mijn pc heb ik hotmail ingesteld, op die van mijn moeder het email adres dat ik wil delen, op de laptop is er geen ingesteld ( geprobeerd het adres van moeder in te stellen , zodat ze en op haar pc, en op de laptop haaar mail kan inlezen

Re: netwerk email

Geplaatst door tomtom
op mijn pc heb ik hotmail ingesteld, op die van mijn moeder het email adres dat ik wil delen, op de laptop is er geen ingesteld ( geprobeerd het adres van moeder in te stellen , zodat ze en op haar pc, en op de laptop haaar mail kan inlezen

Hmm, das dus alweer wat anders dan in je eerste verhaal!
Als alle 3 de pc's gebruik maken van dezelfde internet verbinding, dan zou je op alle pç's de email moeten kunne ophalen met pop3 ja. Gebruiken ze alle 3 dezelfde internet verbinding?
Verder moet je er rekening mee houden dat als je email ophaalt met pop3 dat dat maar 1x kan met 1 van de 2 pc's, omdat het bericht daarna niet meer op de mailserver van de provider staat. Het zou dus handiger zijn als je moeder een keuze maakt op welke pc zij haar mail wil ophalen middels pop3 en ze zal dan op de andere pc haar mail via webmail (op internet) moeten bekijken.

succes;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan