netwerk en firewall beveiliging??

Status
Niet open voor verdere reacties.

arjan69

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2001
Berichten
454
Hallo,
ik heb zojuist een klein netwerkje gemaakt met 2 PC's.
Mijn PC 1(ik noem hem even hoofdpc) heeft een internetaansluiting met adsl modem.Nu heb ik dus mijn 2e PC via een kabel en dus netwerkje aangesloten. Nu maakt deze PC ook verbinding met internet via mijn hoofdpc . Ik heb op die hoofdpc een firewall zitten(zonealarm pro) moet ik nu op mijn 2e PC ook een firewall zetten?Of beschermd mijn firewall via mijn hoofdpc ook de 2e PC??
 
M.i. moet je op die andere pc ook een firewall zetten.

Als je nu een router had gehad,waar die 2 pc's op zouden zitten,hoefde dat niet als je een firewall in de router zou hebben,maar in dit geval ben ik van mening dat je nu beide pc's apart moet beschermen.
 
bedankt voor je reactie leonehonda, Hmmmm....eigenlijk heb eigenlijk nog geen idee??Is iemand anders die hier duidelijkheid over kan geven??

De Pc's zijn alleen aan elkaar verbonden via een kabel.

Wie kan mij dit vertellen ....
 
Het hoeft in principe niet. In het bedrijfsleven is er ook maar 1 firewall en op de clients niet.

Maar als je het niet vertrouwt kun je altijd 1 installeren
 
Als ik die testen uitvoer op allebei de Pc geven ze aan dat het allemaal wel goed zit.

Ik vraag me wel af als ik op die andere Pc ook zonealarm installeer of ik dan wel contact kan maken met die andere Pc en dat ie die niet ziet als "aanval" van een of andere iets.

Wie iemand hier iets meer vanaf??

Of gewoon zonder Firewall op die 2e Pc na het zien van die test's??
 
Geplaatst door arjan69
Als ik die testen uitvoer op allebei de Pc geven ze aan dat het allemaal wel goed zit.

Ik vraag me wel af als ik op die andere Pc ook zonealarm installeer of ik dan wel contact kan maken met die andere Pc en dat ie die niet ziet als "aanval" van een of andere iets.

Wie iemand hier iets meer vanaf??

Of gewoon zonder Firewall op die 2e Pc na het zien van die test's??

Je krijgt idd wel een melding dan,maar dan heb je de keus om je andere pc in de vertrouwde zone te zetten,en dan is bij jou Zonealarm bekend dat je andere pc veilig is,en dan zeurt ie er daarna niet meer om.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan