Netwerk en poort 1723

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elisa

Inventaris
Lid geworden
5 feb 2002
Hallo,

Eergisteren heb ik een lan-netwerkje aangelegd met ons usb modem van Alcatel en een router van Drytec 2200usb. Het loopt prima. Printers e.d. zien elkaar.
Waar ik nu van baal is het feit dat GRC en Symantec beiden zeggen dat ik poort 1723 (tunnelverbinding) open heb staan.
Oorspronkelijk had ik een tunnelverbinding maar op advies van iemand zitten we nu rechtstreeks op het internet.
Mijn 1e vraag: Is deze open poort noodzakelijk in mijn geval?
Mijn 2e vraag: Ik heb NIS er nog op staan. Kan dit kwaad?
Mijn 3e vraag: Is een tunnelverbinding misschien toch veiliger?

Jullie antwoord tegemoet ziend..........

Volgens mij wordt je 1723 poort gebruikt voor je internet verbinding met je Isp(vpn) als je via de kabel internet. Probeer het maar als je die uitschakelt heb je geen verbinding meer. Als je dus een security check doet bij Symantec detecteert die uiteraard dat die poort openstaat.

Norton firewall is in principe niet nodig omdat je achter je Draytek zit. Deze heeft een firewall. Wel even de instellingen nalopen. Nav er wel gewoon op laten staan uiteraard.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie!
Ik heb een ADSL aansluiting.
Het is natuurlijk allemaal nieuw voor me maar volgens mij heb ik die VPN er juist afgegooid.
Het is wel vreemd dat ik meer heb staan.
Zie bijlage. Ik weet eigenlijk niet hoe ik aan die Terminal en Client ben gekomen en al helemaal niet hoe ik ze uit moet schakelen of het moet zijn dat ik het opnieuw moet instellen. Weet je dat misschien ook?

Hai Elisa,

Adsl is ook breedband net als mijn kabeltje.
Waarschijnlijk maak je gebruik van Xp Pro. De Microsoft Terminal Services is een onderdeel daarvan en wordt bijv gebruikt voor Remote Desktop(BBlad op afstand) Waar die Web Cliënt precies voor is weet ik niet maar op alle installaties die ik gemaakt heb staat deze standaard erbij. Dus maak me wijzer..als jij het weet weet ik het ook. :-)

Zo leren we beiden..........ik heb nl XP Home LOL
Weet je, ik weet niet hoe ik ze weg kan krijgen.
Verwijderen staat Windows niet toe.
Alles wat overbodig is vind ik alleen maar gevaarlijk en alles wat maar te maken heeft met 'op afstand' heb ik gekild. Te veel last van een hacker gehad!

Wacht eens even.........ik heb bij beiden aangelegd maar bij mij staat Microsoft.NET framework er nog op.
Zou dat het kunnen zijn?

Nee hoor bespaar je de moeite om Framework weg te halen want daar zit het hem niet in. Geloof me als al je poortjes lekker Stealth zijn dan hoef je, je geen zorgen te maken. Propeer het maar en sluit die 1723 dan heb je waarschijnlijk geen internet meer. Kortom het maakt volgens mij niet zo veel uit dat die andere twee items onder je netwerklocaties staan...als je poorten maar dicht staan.

Wat gek....ik krijg mijn post niet door. Sorry voor de late reactie.
Nu staan 1723 en 8080 open.
1723 heb ik met Norton gesloten maar volgens mij zit het bij de router. Ik heb nog niet kunnen ontdekken hoe ik dat moet beveiligen.
En vervolgens zie ik dit:

Laatst bewerkt:
Volgens mij is het een verbinding van een computer op poort 1243 van je interne netwerk. Kan echter geen kwaad om eens te scannen op trojans etc. Ik zou mijn softwarematige firewall er eens afhalen en alleen de firewall van je router gebruiken. Beschermt prima....voor privacy en popups maak ik gebruik van Slimbrowser en Adwatch(AdAware)

Laatst bewerkt:
Ik ben 2 maanden bezig geweest met die backdoor trojan en ben er nog steeds niet van overtuigd dat 'het' weg is. Dus alleen al voor verkeer van binnenuit wil ik die firewal er nog oplaten.
Op dat moment was mijn man er niet dus begrijp ik die 1243 niet.
Maar eens even uitzoeken wie die gebruikt.

Ik zal deze vraag maar sluiten. Ik heb de boel geblokt maar inmiddels stikt het van gast en anonieme logons :D
Ach ja, zo blijven we bezig.

Bedankt voor je hulp r.vink!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan