Netwerk geen communicatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

BrnrdsJng

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2007
Heb drie PC's aan een Experiabox hangen twee met kabel en een draadloos. Windows XP SP 2 en 3.
Pingen lukt allemaal maar:

Ik kan alleen met de draadloze op een van de PC's kijken.
Omgekeerd krijg ik dat hij vraagt om een wachtwoord een soort gebruikers/gast/wachtwoord???

De deling met de derde PC lukt met de draadloze helemaal niet.
'Machtiging ontbreekt' en dergelijke onzin, want het is een standaard kreet voor; het werkt gewoon niet. De PC's zijn alle drie zichtbaar in verkenner.

De twee bekabelde PC's werken allemaal goed.

Zit niet in de Firewalls. Delen staat aan. Het is een Hybride Setting geworden (truc).
Internet werkt op allemaal.
Waarom is het zo ingewikkeld om een netwerkje op te zetten?

'Machtiging ontbreekt' en dergelijke onzin, want het is een standaard kreet voor; het werkt gewoon niet.
Niet helemaal waar.
Je kunt binnen een netwerk wel degelijk regelen wie internet heeft, de printer kan gebruiken en of de users wel op je mappen / documenten mogen komen.
En daar zit een instelling fout / anders dan je zou willen.

Kijk eens in de bijlagen, en zie of je er daarmee uitkomt.

Communicatie draadloos werkt niet goed

Hoi Paul

Bedankt voor je reaktie het heeft mij iets verder geholpen.
Twee PC's werken nu en kunnen communiceren. Had te maken met accountbeheer en wachtwoord en ik had op de draadloze nog geen gedeelde map aangemaakt.

De derde Pc echter werkt nog niet samen met de draaloze laptop.
Nog altijd geen machtiging of geen pad te vinden. Dat snap ik niet want ze komen allemaal in verkenner voor en pingen gaat prima dus XP zet er een deurtje tussen. Aangezien de bekabelde PC's goed werkten is er geen probleem met gedeelde mappen.
Wachtwoordbeheer heb ik uitgezet. Maakt het wat procedure betreft nu wel uit of ik tijdelijk een wachtwoord invoer?

Groetjes

Als je de derde pc bekijkt, hoeveel shares staan daar?
1 of 2?
Als ze de share bekijkt, staat daar aangevinkt dat netwerkgebruikers je bestanden mogen inzien?

Als je de derde pc bekijkt, hoeveel shares staan daar?
1 of 2?
Als ze de share bekijkt, staat daar aangevinkt dat netwerkgebruikers je bestanden mogen inzien?

Snap ik niet Paul
Waar vind ik die shares?
Ik heb iets niet goed staan, want ik kan alleen maar lezen en niets overbrengen naar de draadloze PC. Dat zit niet in de alleen lezen optie onder eigenschappen. Weet niet meer hoe je die gedeelde map instelt of versleepte. Zolang er geen goed gedeelde map aanwezig is krijg je ook dat de Machtigingen niet toestaan dat je binnenkomt. Waarom de andere twee het wel doen?

Ben al iets verder netwerkgebruikers mogen bestanden (eigenschappen gedeelde documenten) wijzigen stond niet aan.

Bedankt voor het meedenken.

Laatst bewerkt:
Bij eigenschappen van een partitie, delen, (delen en beveiliging link klikken) en dan zoals aangegeven in de screenshot.
Wel het vinkje plaatsen dat netwerkgebruikers je bestanden mogen wijzigen (als je dat wilt)

Hoi Paul

Heb het geprobeerd en toch kom ik niet vanuit een op de draadloze PC of omgekeerd.
Geen machtigingen??
Allen hebben nu toch een gedeelde map die ook gewijzigd mag worden.
Met vergelijken kom ik er zelfs niet uit.

Lastig hoor, Hoop dat je nog een truc kent.

Ontdekt dat ik wel op adres kan pingen tussen de probleem PC's maar niet op naam.

Laatst bewerkt:
Voeg alle gebruikersnamen toe op alle machines.
Zorg er wel voor, dat elke machine met de juiste naam / password aanmeld.

Voeg alle gebruikersnamen toe op alle machines.
Zorg er wel voor, dat elke machine met de juiste naam / password aanmeld.

Hoi Paul

Heb geprobeerd maar weet niet hoe dat moet.
Verder hoef ik bij de wel werkende PC's niets aan te melden.
Alleen als je een naam en wachtwoord ingevoerd hebt moet je aanmelden begrijp ik.

Met een LMHost bestandje kreeg ik er nog een aan de praat.
Nu rest dus nog de geweigerde toegang vanaf de wireless naar een van de bekabelde PC's. Vindt het pad niet of heeft geen machtiging?
Je kunt kennelijk ook met een Host bestand werken, al weet ik niet hoe je die graten invult. Waarom weet ik niet want met de vroegere twee heb ik dat nooit gebruikt en die werken toch.
Pingen op naam werkt deels niet goed. Toch betekent het nog niet dat dat de bottelneck is.
Wat ik vond met Nsstat-c? is dat er geen naam in de cache staat en ik verwachtte nu juist dat LMHost die zou invullen.

Staat in het document van gisteren. "Instellingen soepel netwerk".

Staat in het document van gisteren. "Instellingen soepel netwerk".

Paul

Bedankt voor de reaktie.
Voor jou is dit wellicht gesneden koek maar voor een leek is dit verwarrend.
Gebruikers: Ik heb geen gebruikers toegevoegd en toch werkt het tussen de andere PC's dus kan dat niet direkt de oorzaak zijn van het probleem.
Voeg je nu met een gebruikernaam iets toe? Maak je een account aan? Een naam is daarmee toch nog geen externe PC? Wat bijvoorbeeld over het Pad dat hij nu juist niet vinden kan terwijl via andere PC's de naam en Ipadres wel te vinden is met Pingen?
Als je via Bestanden en Printer delen werkt, heb je toch die ingewikkelde protocollen niet nodig?

Alleen de
C:\doc en sett.\all users\doc. is gedeeld. Maar ik zie geen clientverbindingen.
De rest staat op standaard share.

En daar zit het em nou juist in.
Het is erg lastig om zomaar even een netwerkverbinding op je pc te zetten.
Echter, als je alle gebruikersnamen toevoegd op alle machine's, dan werkt je netwerk als een zonnetje.

En daar zit het em nou juist in.
Het is erg lastig om zomaar even een netwerkverbinding op je pc te zetten.
Echter, als je alle gebruikersnamen toevoegd op alle machine's, dan werkt je netwerk als een zonnetje.

Hoi Paul
Bedankt voor de tips.
Moet je in Beheer eenvoudig een naam invoeren?
Daarmee kan onder b.v. Pietje toch iedereen binnen?
Ik snap het verschil niet tussen een account op de PC die met het welkomstscherm oppopt en een externe account?
De koppeling met wachtwoord staat op de externe PC als account.
Moet dat overeen komen met de PC waarop wordt ingelogd?
Denk het niet want dan zou ik het wachtwoord van de ander moeten kennen.
Je geeft dus een naam aan de gastgebruiker met een afgesproken wachtwoord?
Creëer je dan geen startmenu-account?

Ja, inderdaad. Je spreekt het wachtwoord af.
Als je na het invoeren het vinkje weer verwijderd (screenshot) en dan de naam en passwrod nog 1x invoert van het account wat op die machine voortaan moet starten, dan zie je geen inlogscherm.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan