netwerk harddisk

Status
Niet open voor verdere reacties.

robbie32

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2001
Hoi,

Gokje dat deze sectie van het forum goed is??

Mijn vraag:
Wie heeft er ervaring met externe Harddisks die via een netwerk kunnen werken (tcp/ip) dit kan dus een module zijn waarop je een externe USB HD aansluit of een model als de iomega (160 GB netwerk versie)

ik wil er dus een aanschaffen ik weet alleen niet of dit een goede keus zal zijn
gaarne jullie reacties

robbie32

Of je er wat aan hebt hangt sterk af van het doel. Als je een snelle toegang nodig hebt is het absoluut geen aan te raden product, ethernet is daarvoor met (10/100Mbit/s) niet snel genoeg voor. Is het alleen maar voor data die door meerdere personen benaderbaar moet zijn kan het een optie zijn, ik vraag mij echter af of een standaard PC'tje met een aantal schijven dan goedkoper zal zijn.

Tiborv bedankt voor je reactie.

De oplossing hoeft niet snel te zijn, het is hooguit voor het backuppen van 2 pc's (documenten etc) en als verzamel station voor mp3's etc. zodat alles centraal opgeslagen wordt.
Een apart pc'je is een optie echter daar die nogal stroom vreten, ben ik daar juist afgestapt..
En de oplossing van IOMEGA is niet echt schrikbarend duur... complete set is 269 euro (ongeveer)

Dan lijkt het mij geen verkeerde keus, prijs valt inderdaad stevig mee.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan