nicolaicaryn
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 23 sep 2010
Nu ben ik even ten einde raad! Sinds enkele dagen ben ik in bezit van een LaCie networkspace 2. Tot op heden werkt deze super, dus daar geen probleem. Ik heb de hdd reeds ingesteld voor het gebruik binnen mijn home netwerkje en wou ik de Remote Access instellen zodat ik vanop school mijn bestanden erop kan zetten en zo het over en weer gesjow met usb-sticks kan vermijden. Gelukkig heeft LaCie een duidelijke video-tutorial die je makkelijk en netjes uitlegt hoe je via www.dyndns.org alles opzet. Tot zover lijkt alles goed te lukken. Ook de hdd laat zich makkelijk en snel instellen voor het gebruik van buitenaf. Je hoort me al aankomen het enige wat niet echt wil meewerken (denk ik) is de route. (philips wifi CPWBS054 "belgacom router") tot gisteren kreeg ik deze maar niet ingesteld om een poort open te zetten. Nu veronderstel ik dat dit gelukt is (zie bijlage) en heb ik verbinding met de hdd via men internetbrowser maar dit enkel in men eigen netwerk. Zodus nu ben ik ten einde raad.
Waarom kan ik verbinding maken met de hdd in eigen netwerk en niet vanuit een ander netwerk?
* voor de duidelijkheid nog even de verbinding word instant gebracht via de ingestelde url op dyndns.com en niet via het intern IP
Kan het dat de des betreffende poort nog steeds niet open staat? zo ja, hoe krijg ik die dan wel open?
alvast bedankt voor jullie hulp!
Waarom kan ik verbinding maken met de hdd in eigen netwerk en niet vanuit een ander netwerk?
* voor de duidelijkheid nog even de verbinding word instant gebracht via de ingestelde url op dyndns.com en niet via het intern IP
Kan het dat de des betreffende poort nog steeds niet open staat? zo ja, hoe krijg ik die dan wel open?
alvast bedankt voor jullie hulp!