Netwerk hoe zit dat nou

Status
Niet open voor verdere reacties.

*Kingpin*

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2006
we hebben thuis 4 computer's
het zit als volgt we hebben een hoofdcomputer zet je die aan dan kan de rest op internet anders niet

nu heb ik een vraag kan de hoofdcomputer kijken wat ik intyp?
bij google.nl(autoaanvullingen)

Als de eigenaar van de hoofdcomputer "misbruik" vermoedt, kan hij een leuke "keylogger" geinstalleerd hebben of "remote admin" [maar dat kun je dan zien aan een icoontje in je systemtray] en dan precies zien wat je doet... maar zonder dat soort typische hackprogramma's kan hij niet zien wat je intikt. Wil hij het persé weten, kan hij ook in je history file van Explorer zien welke sites jij hebt bezocht...... dus die moet je elke avond even netjes wissen....

Het wissen van je geschiedenis is niet voldoende om te verbergen op welke sites iemand is geweest.

Er zijn bepaalde programma's (als WindowsWasher van Webroot) om dit soort zaken echt goed aan te pakken.... maar dan hebben we het alleen over de lokale computer... wat er op de "hoofdcomputer" achter blijft is een ander verhaal.

Rob.

Ik denk meer dat hij bedoelt dat wanneer hij iets intikt op een van de ondercomputers, of dit ook zichtbaar wordt bij de hoofdcomputer. Dus wanneer hij in google tikt "papegaaienzadel" dat dit ook zichtbaar wordt op de hoofdcomputer. Dit is sowieso niet het geval..

En voor zover ik weet is het sowieso ook heel erg moeilijk om informatie met behulp van de hoofdcomputer over jouw computeractiviteit op te halen. Uiteraard is dat mogelijk, maar voor de huis en tuincomputergebruiker wordt dat voor zover ik weet al een hele ingewikkelde toer.

Het grootste risico loop je als mensen ook daadwerkelijk op jouw pc gaan. Dat kan je oplossen door je pc, of door je windowsprofiel, te beschermen met een wachtwoord, en meer van die beveilingsdingetjes. Met behulp van MSN Plus kan je bijv. je MSNlogs beschermen met een wachtwoord, en je kan het ook zo instellen dat je browser niks logt van wat je doet.

Ten eerste...als je in huis een netwerkje deelt moet je niet willen gluren in de andere pc's :D
Ten tweede...ik ga er van uit dat wanneer de configuratie op niet delen is ingesteld er ook niks gedeeld kan worden.
Zoals in mijn netwrkje met de 2 kids pc's idd ook niet mogelijk is.

Als de hoofdcomputer de standaard windows internet delen gebruikt zal het wel meevallen met logs.

Een aantal jaren terug zag je veelal mensen een proxyserver gebruiken.
Jij vult dan in je browser de hoofdpc als proxyserver en gaat internetten.

Zo'n proxy server heeft uiteraard een logging functie :)

Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan