netwerk hup hoe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mike16

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2001
Hoi ik heb een vraagje. ik werkte altijd met 2 comp met een crossover kabel.
nu zijn we verhuist en willen een hub hebben want crossover moet altijd de host aan staan.
wie kan mij uitleg geven hoe een hub werkt en hoe ik het aansluit en hoe ik het aan de praat maak en wat voor hub en kabel heb ik nodig , want dan hoef niet de host aan te staan toch?
ik hoor graag reactie alvast bedankt groetjes Mike

met een hub ben je er niet, of je moet van je provider twee ip adressen hebben. Ik weet niet welke provider je hebt, maar bij @home kan het niet meer.

Dus je moet een router hebben, die sluit je dan aan tussen je modem en je computers.

chello

Hallo ik heb chello maar hoe zit dat met een router hoe gaat dat dan gaat dat allemaal niet zoals crossover??
mijn zwager heeft ook een hub bij @home dat werkt nog wel die zit in omgeving almelo.
maar wat heb ik dan allemaal nodig met zn router wat moet ik dan allemaal kopen enz?? ik ken het namelijk niet.. :D maar met hulp van jullie allemaal moet ik er wel uit komen.
alvast bedankt groetjes Mike

software

hoi bedankt alvast maar moet ik nu ook nog die software erbij bestellen die daar onder staat of kan ik dat met dat NAT ook voor me kaar krijgen maar hoe bedoel je dat dan: stel je een default gateway in die verwijst naar je router. hoe doe ik dat dan??
en werk het ook goed ..
sorry dat ik zoveel vraag maar dan weet ik het straks wel alvast bedankt groetjes Mike

Als je een hardware matige router hebt heb je geen software matige router meer nodig.

Installatie is redelijk simpel:

Schakel je kabelmodem uit
Sluit je kabelmodem aan op de router (WAN poort)
Sluit de PC's aan op de router (ethernet poorten)
Zorg dat de PC's op DHCP staan ingesteld (automatisch IP adres verkrijgen)
Configureer de router met je web-browser, dit staat beschreven in de handleiding
Zorg ervoor dat het MAC adres van je chello netwerkkaart in de router komt te staan. Meer informatie over het MAC adres en hoe je er aan komt vind je hier
Aangezien je de netwerk gegevens (IP nummer) van chello automatisch verkrijgt hoef je verder geen ingewikkelde zaken in te vullen, dit geldt ook voor de PC's
Schakel je kabelmodem weer aan
Je kunt nu internetten vanaf elke PC die je aansluit op de router!

bedankt

Hoi bedankt als ik het binnen heb zal ik kijken of ik het voor mekaar krijg en horen jullie het nog alvast bedankt voor de hulp
groetjes Mike

binnen

hoi ik heb de router binnen een sweex 4port.
ben al aan pieren geweest maar lukt nog niet maar volgens mij moet je met de comp waarmee de kabelmodem eerst vast zat de router mee instaleren.ik kan wel alles via de browser invullen maar geen internet vaag maar goed wat moet ik bij hostnaam invullen dan chello??
maar ik weet niet op welke poort de kabelmodem moet zie bijlage dat blauwe omcirkel maar wat word er met wat geel omcirkelt is bedoelt dan?
ik hoor graag alvast bedankt groetjes Mike

Bijlagen

• router.jpg
    router.jpg
    24,3 KB · Weergaven: 29
ik zou de kabel die van modem eerst naar je comp ging in mdi-x port stoppen en dan gewone (niet crossover) kabel aan je pc aansluiten

daarna kan je gegevens die je in je comp had waar internet binnen kwam in instellingen van router zetten.

bij chello zit het iets ingewikkelder inelkaar dan bij @home, maar hier staat het beschreven.

http://www.chelloo.com/tips/nieuwmacadres.html

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan