Netwerk instabiel

Status
Niet open voor verdere reacties.

StanleyKelder

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2009
Hallo,

Ik heb een nieuwe router, geinstalleerd en wel, alleen is de verbinding heel instabiel. Ik heb de router al op verschillende plaatsen geprobeerd, maar dat maakt weinig verschil. Mijn ontvangst schommelt van zwak naar zeer sterk. Is er iets waarmee ik dit kan verhelpen?

Mijn router is: TP-Link TL-WR740N v3
Er zijn meerdere computers op aangesloten, zowel 7 als xp, allemaal wireless.

Alvast bedankt!

kanaal veranderen

Hallo,

Misschien kun je in de interface van de modem bij wireless het kanaal veranderen??? Onlangs bijeen collega die een nieuwe laptop en een B-Box2 (belgacom) had ook zeer slechte verbinding. zelfs met de laptop bij de modem/router zeer slecht. Toen het kanaal aangepast en alles opgelost.
Weet niet of dit ook kan bij specifieke router.

Veel succes

De Router die je post kan helaas alleen op het 2.4 Ghz spectrum een signaal uitzenden. Dit beperkt je tot qua vrije niet overlappende kanalen slechts tot 1,6 en 11. Voor de meeste thuisgebruikers heb je dus op sommige punten een netwerk die jouw signaal wegdrukt en je zo geen optimaal bereik geeft op jouw kanaal. Het makkelijkste is om je draadloos netwerk uit te zetten en een scan van de sterkste netwerken te doen en op het laagste kanaal jouw netwerk in te stellen. http://www.metageek.net/products/inssider/ is een handige tool hier voor. Een duurdere oplossing is iemand langs te laten komen met een 2.4 Ghz Spectrum Analyzer maar in de meeste gevallen zal de 2.4 Ghz band toch vol zitten. suc6

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan