netwerk instelling

Status
Niet open voor verdere reacties.

amaldo

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2000
Berichten
398
Hallo,
Ik heb al twee vragen gesteld over mij netwerk verbinding die niet werkt. Ik heb ze aangevinkt als opgelost om helemaal bij het begin te beginnen.

De computer draaide goed weliswaar met de fout melding: kan WDMIUTIL.dll niet vinden.
Er is naast de 3Com Ethernet kaart een Wireless PCI Card 11G bijgezet. De monteur (via Chello) kreeg hem echter niet aan de praat.
Ik heb zelf het bestandje WDMIUTIL.dll van internet geplukt en de foutmelding was weg, maar een nieuwe kwam ervoor in de plaats: failed to register with the Service Provider RTLDI.exe will terminate. Wat RTLDI.exe doet of is kon ik niet ontdekken en ook bij Helpmij kreeg ik geen antwoord.

Ik heb wdmiutil voorlopig verplaatst en de Wireless PCI card verwijderd, maar heb nog geen verbinding.
De computer krijgt wel een IP nummer en pingt met een andere computer maar zodra ik internet start krijg ik de melding: kan server niet vinden.
Ik denk dat de monteur een instelling heeft veranderd, maar welke ?

groeten van Amaldo
 
RTLDI

en wat ik zo opvang over WDMIUTIL is dat het wel degelijk te maken heeft met netwerk(kaarten)...

misschien dat het daar wel inzit, kzal ff verder neuzen.
 
Geprobeerd via Configuratie - software - Internet Explorer te herstellen. Loop tegen de foutmelding aan: Kan IE 5 (ik heb 6 + SP1) niet herstellen, Versie 3.0.8168.0 v h bestand ATL.dll bestaat wel maar moet hoger zijn dan 3.0.8449.0
 
Het lijkt erop dat Windows niet volledig ge-update is.
Ik gebruik zelf ook Windows 98 SE en die is van alle updates voorzien. En ik heb versie 3.0.8449.0 van Atl.dll en niet versie 3.0.8168.0.
Het vervelende is dat ik geen oplossing weet (behalve een schone installatie).
Als je geen verbinding kunt krijgen doordat je essentiële updates mist, kun je die updates ook niet ophalen. :(
Mocht je op een of andere manier toch verbinding kunnen krijgen, dan zou ik eens kijken of er updates beschikbaar zijn.
Je zou ook kunnen proberen Atl.dll versie 3.00.9435 hier te downloaden.
Zet het bestand in C:\Windows\System en kijk of je IE dan wel kunt herstellen.

Guus.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan