dickenannemiek
Gebruiker
- Lid geworden
- 24 jun 2003
Ik wil hier graag ADSL-internet delen en netwerk aanleggen.
Wil op laptop ook kunnen internetten zonder dat de PC daar voor aan hoeft te staan. (router)
Heb een PC met XP-home en 2.4 Gh, 512 Mb ram
- 1394 netwerkkaart
- Realtek RTL 8139 family PCI East Ethernet NIC
En een laptop ook met XP-home 2800 AMD+, 512 MB ram
- 1394 netwerkkaart
- Realtek RTL 8180 Wireless LAN (mini) PCI NIC
Ik heb nu een ADSL-modem via een USB poort op de PC aangesloten. ADSL via telefoon/splitter.
Heb liefst "bedraad" netwerk.
Wat heb ik nodig aan spullen?
Wat voor aansluiting/kabel gaat er in een router?(telefoondraadmodule of iets anders?)
Kan router naast splitter (ADSL) in meterkast en vandaar met 2 (telefoon?)lijnen naar PC en laptop?
Hoe gaat dan de aansluiting op pc en laptop? (USB?)
Heb ik anders eventueel wat aan de op de laptop aanwezige Realtek Wireless? Bijvoorbeeld Router met kabel aan PC (aansluiting?) en Router draadloos naar laptop
Alle info is welkom!
Bedankt alvast!
Groet, Dick
Wil op laptop ook kunnen internetten zonder dat de PC daar voor aan hoeft te staan. (router)
Heb een PC met XP-home en 2.4 Gh, 512 Mb ram
- 1394 netwerkkaart
- Realtek RTL 8139 family PCI East Ethernet NIC
En een laptop ook met XP-home 2800 AMD+, 512 MB ram
- 1394 netwerkkaart
- Realtek RTL 8180 Wireless LAN (mini) PCI NIC
Ik heb nu een ADSL-modem via een USB poort op de PC aangesloten. ADSL via telefoon/splitter.
Heb liefst "bedraad" netwerk.
Wat heb ik nodig aan spullen?
Wat voor aansluiting/kabel gaat er in een router?(telefoondraadmodule of iets anders?)
Kan router naast splitter (ADSL) in meterkast en vandaar met 2 (telefoon?)lijnen naar PC en laptop?
Hoe gaat dan de aansluiting op pc en laptop? (USB?)
Heb ik anders eventueel wat aan de op de laptop aanwezige Realtek Wireless? Bijvoorbeeld Router met kabel aan PC (aansluiting?) en Router draadloos naar laptop
Alle info is welkom!
Bedankt alvast!
Groet, Dick