netwerk internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

paul-19

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2002
Mijn pc draait op windows 2000 en heb een internet aanlsuiting via de kabel, wat goed werkt.
Heb nu een tweede PC op windows 98 draaien en wil deze op het netwerk plaatsen voor internet.
Wat heb ik nodig en wat moet ik doen om de 2e pc op
een netwerk te krijgen?

Wie o wie heeft tips of kan mij stap voor stap adviseren wat te doen.

Alvast bedankt

Paul

ee netwerkkaart en een utp cat5 crosskabel en een ahndleiding van steve! :)

een netwerkkaart en een utp cat5 crosskabel en een handleiding van steve!

Uhm een router en een netwerkkaart voor die pc met 98 en 2 UTP kabeltjes dan heb ja ook op beide computers internet want ik denk dat jij bedoelt en extra netwekrkaart in die pc waar nu internet op zit en dan een crosscable ertussen dat kan natuurlijk ook en is ook goedkoper maar dan moet doe comuter aanstaan als je op de andere comp op internet moet en dat vind ik persoonlijk niet erg handig

De meest handige manier is om in beide pcs een netwerkkaart te stoppen, een router aan te scaffen, die router sluit je aan op je kabelmodem (via utp kabel die normaal in je pc gaat), op de router sluit je een hubje aan, en op dat hubje sluitje weer je pcs aan. Het kan wel zonder router, maar dan moet 1 pc als server dienen en moet die pc dus aanstaan wil je op de andere kunnen internetten, erg lastig dus. Het voordeeel van een router is ook weer dat hij gelijk ook als firewall werkt.

Geplaatst door Robbert1978
De meest handige manier is om in beide pcs een netwerkkaart te stoppen, een router aan te scaffen, die router sluit je aan op je kabelmodem (via utp kabel die normaal in je pc gaat), op de router sluit je een hubje aan, en op dat hubje sluitje weer je pcs aan. Het kan wel zonder router, maar dan moet 1 pc als server dienen en moet die pc dus aanstaan wil je op de andere kunnen internetten, erg lastig dus. Het voordeeel van een router is ook weer dat hij gelijk ook als firewall werkt.
maar de goedkoopste manier is gewoon in beide pc een netwerkkaartje...dan crosscable dertussen...
dan kun je de handleiding van steve wel volgen denk ik...(tis de goedkoopste manier)

ja zou ik ook doen een router zuigt ook nog is! moet je soms resetten :D

Geplaatst door toetje33
ja zou ik ook doen een router zuigt ook nog is! moet je soms resetten :D
ik vind dus dat thuisnetwerk (crosscable) zuigt...heb nu daarom ook router
maar tis wel de makkelijkste en goedkoopste oplossing...
en het werkt beide evengoed (alleen moet er nu eerst een pc aanstaan)

Ik vind ook dat crosscable zuigt. Er moet altijd een pc aanstaan, erg lastig dus en het kost ook nog extra stroom. Tweede voordeel van een router is dat hij gelijk als firewall werkt dus je hoeft niet nog eens een extra softwarematige firewall te installeren. En dat je hem af en toe moet resetten valt ook wel weer mee, heb hem nu al een jaar of 3, maar heb hem nog nooit hoeven resetten. En op de opmerking of het goedkoper is? Daar heb je misschien gelijk in, maar ja, wat kost een router nou tegenwoordig? Voor goede dingen betaal je nou eenmaal misschien ietsje meer, maar ja je hebt wat of je hebt het niet he?

Roeuter resetten valt wel mee ik heb dat ding van mij nu 3 maand continu aanstaan (e-tech adsl router met ingebouwd modem).
Hij moet ook aanblijven bij mij anders kan de buurman niet het internet op !

Paul,

Laat ik eens de vraag stellen: Aan wat voor een bedrag zat je te denken?

Bedankt voor al die reacties.

Ik heb begrepen , dat er een extra netwerkkaart in de 2e pc moet en een kabel tussen de beide pc,s, waarbij de 1e pc als server werkt.
Maar moet er nog wat ingesteld worden ?

De andere optie is met een router via een hub, maar wat kost een router ? en moet er dan ook iets in de 2e pc ingesteld worden ?

Gr.Paul

Als je het zonder router wilt doen heb je 2 netwerkkaarten nodig (in de server komt 1 extra en in de andere pc moet nog 1) + een crosscable

Wil je een router +/- 50 euro dan heb je maar 1 netwerkkaart nodig en eigenlijk hoef je op de clients maar weinig in te voeren

Ik zelf heb een router van "Sweex" die koste 59 euro. en die neemt het mac-adres over van de pc waar je nu internet op hebt dus dan hoef je nix te veranderen en je moet op beide computers mappen en printers delen in networdkopties en je hebt binnen 5 min internet (in ieder geval ik wel :D)

E-tech ADSL MX Kabel Router
€ 42,50 www.norrod.nl

Die zijn dus niet al te duur !
JE stelt de router in en dan plug je beide pc aan dat ding vast doormiddel van een utp kabel en je zet tcp/ip op automatisch en je kan het internet op !
zo simpel is dat

Mario,

bedankt voor je tip, maar ik heb geen ADSL aansluiting.
Mijn internet verbinding is via een modem van Multikabel.
Kan ik dan diezelfde router ook gebruiken ?

Gr.Paul

Die router die Bart aangeeft is ook geschikt voor kabel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan