Netwerk kaart 10/100Mb of 10/100/1000mbit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yorick1989

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2008
Berichten
293
Ik wil een netwerk kaart kopen voor mijn computer maar ik kwam een Netwerk kaart 10/100Mb en een 10/100/1000mbit kaart tegen. Nu vraag ik me af of je 1000mbit kaart wel daadwerkelijk nodig hebt om te internetten, omdat de internetverbinding die ik nu heb langerna geen 1000 haal! ^^ Maar waarvoor is deze 1000mbit kaart voor nodig dan? Voor het interne netwerk? Dan is de max toch ook echt geen 1000mbit? Ik kon et niet zo snel vinden en omdat ik ict studeer wil ik graag een duidelijk antwoord op deze misschien stomme vraag!

Alvast bedankt!

Grtzz,
Yorick
 
Goedemiddag,

Inderdaad op een bedrijfs net werk zou als alle pc's en de eventuele switchen 1000 mbit zijn en glasvezelnet dan zou in theorie deze snelheid gehaald moeten worden maar en als ik hier kijk zou het ook al op het net moeten kunnen.
 
Goedemiddag,

Inderdaad op een bedrijfs net werk zou als alle pc's en de eventuele switchen 1000 mbit zijn en glasvezelnet dan zou in theorie deze snelheid gehaald moeten worden maar en als ik hier kijk zou het ook al op het net moeten kunnen.

Oke, maar in een thuis netwerk... heeft het dan zin om een 1000mbit kaart te kopen of niet? vaak ondersteunen routers in huis ook vaak maar 100mbit volgens mij... OF heb ik dit verkeerd?
 
Hoi,

Nee inderdaad thuis niet maar als ik nu een kaart zou moeten kopen zou ik dus wel voor een 1000mb gaan techniek schrijd vooruit dus wat nu niet is zou zomaar overeen poosje standaard kunnen zijn. Of zit er een groot prijs verschil in heb ven niet gekeken.
 
Hoi,

Nee inderdaad thuis niet maar als ik nu een kaart zou moeten kopen zou ik dus wel voor een 1000mb gaan techniek schrijd vooruit dus wat nu niet is zou zomaar overeen poosje standaard kunnen zijn. Of zit er een groot prijs verschil in heb ven niet gekeken.

5 euro... maar dat maakt niet uit ik vroeg me gewoon af waarom dat er 1000mb kaarten zijn als je dat nu nog lang niet kunt halen maar dat zal misschien nog wel komen... bedankt iniedergeval! grtz
 
Hoi

Nu die kaarten zijn er dus al vooral volgens mij voor een bedrijfs netwerk .
 
Hoi

Nu die kaarten zijn er dus al vooral volgens mij voor een bedrijfs netwerk .

JA, ik heb thuis ook een servertje staan met data, zou het ook wel beter zijn om daar ook zo'n kaart op de zetten ipv een geïntegreerde kaart... of zou dat niet veel uitmaken qua snelheid?
 
Hoi,

Dat zal iets schelen maar denk dat met de huidige koperen bekabeling de winst niet schrikbarend zal zijn maar wederom wie weet toekomstmuziek .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan