netwerk kaart instaleren

Status
Niet open voor verdere reacties.

nielsdekorver

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2002
Berichten
175
Ik heb thuis een ethernet netwerkje dat via een router loopt. werkt tot nu toe goed met twee computers. Nu hebben wij boven ook een hele oude (200Mhz) computer waar windows 98 op staat. Deze wou ik er ook graag op zetten. Alleen als ik daar de netwerk kaart instop, en de computer opstart, dan, als ik de instalatie diskette erin stop, en de goede driver pak, dan wil de computer de driver niet herkennen. Iedere keer als ik het handmatig probeer, dan lukt het wel, alleen, dan weet hij wel welke kaart het is, maar net voordat alles geinstaleerd is, dan geeft hij het bericht "Kan stuurprogramma voor 32 bit PCI Fast Ethernet Adapter niet instaleren". Wat is er fout.??? Kan die computer mischien de fast ethernet niet aan?

Wie kan het mij vertellen?
 
Je vertelt er niet bij welk merk en type netwerkkaart het is, maar ik gok dat je een Realtek 8139 hebt, in dat geval zou ik aanraden om het met de nieuwste driver van Realtek te proberen: ftp://152.104.125.40/cn/nic/rtl8139abcd8130810xseries/win98-8139(505).zip

Laat hem dus ook ín het mapje waarnaar je de driver uitpakt op de flop kijken, anders kijkt hij alleen in de root (dus niet in de submappen) op de flop.

Het is sowieso een goede gewoonte om bij het installeren van hardware altijd de nieuwste drivers van de website van de fabrikant te gebruiken, maar dan niet de Beta's van die zijn nog in het teststadium.
 
Heb je al geprobeerd het kaartje in een ander slot te stoppen,het kan best een software conflict zijn.

Mvg
formatje
 
ja ik heb de kaart al in een ander slot gestopt, maar nee, dan krijg ik nog steeds hetzelfde probleem. Voor de rest, het is geen Realtech, maar een Sitecom kaart. Maar ik snap niet hoe het merk iets daarmee te maken kan hebben.

Wel raar, de plug en play van de computer herkent de kaart wel als netwerk adapter, maar wil de driver niet instaleren.

Ik heb nog wel een realtech kaartje liggen, zal die vanavond wel eens proberen.
 
Geplaatst door nielsdekorver
ja ik heb de kaart al in een ander slot gestopt, maar nee, dan krijg ik nog steeds hetzelfde probleem. Voor de rest, het is geen Realtech, maar een Sitecom kaart. Maar ik snap niet hoe het merk iets daarmee te maken kan hebben.

Wel raar, de plug en play van de computer herkent de kaart wel als netwerk adapter, maar wil de driver niet instaleren.

Ik heb nog wel een realtech kaartje liggen, zal die vanavond wel eens proberen.
:D Sitecom maakt geen netwerkkaarten, dat zijn OEM kaarten uit de Realtek fabriek. Kijk maar op de chip die erop zit, dan zie je een een krabbetje (het logo van Realtek) en het typenummer RTL8139 en dan A, B of C.

Heb je al die nieuwe driver geprobeerd?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan