Netwerk kaart niet gezien

• Onderwerp starter Onderwerp starter rosco
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rosco

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2001
mijn zoon heeft een simpele pc gekocht.
Het gaat hem om het msn`en.
Prima,nou draaide de pc op ME.
Maar er zat geen netwerk kaart in.
Dus een netwerk kaart uit een andere pc gehaald ( werkend ) en in de simpele pc gestoken.
Maar wat ik ook probeer, de netwerk kaart word niet gezien door de pc.
Ik dacht dat ME misschien de boos doener was en heb er xp op gezet.
Maar die ziet hem ook niet.
Ik kan de netwerk kaart ook niet hand matig toevoegen.
Heb de andere kaarten al verwijderd gehad maar de pc /xp zien de kaart niet.
Het gaat om een PII 333Mhz met 256Mb.
Er zitten naast de netwerk kaart ook nog een usb 2,geluids kaart en een pci video kaart in.
In de bios kan ik ook niets vinden.

Kan iemand mij vertellen wat hier aan de hand is ?
En excuses als de topic hier niet thuis hoort ( waar dan wel? )

Laatst bewerkt:
Probeer de netwerkkaart in een andere PCI-slot te doen, waarschijnlijk functioneert die PCI-slot waar de netwerkkaart nu inzit niet meer naar behoren.

Dennis.

misschien niet geheel duidelijk vermeld.
Ik had na het verwijderen van de usb en de geluidskaart de netwerk kaart in de 2 vrij gekomen sloten geprobeerd.
Echter zonder het gewenste effect dennis90

Heel vreemd, dan moet het toch aan de netwerkkaart zelf liggen. Is de netwerkkaart misschien per ongeluk enigszins beschadigd geraakt tijdens het insteken? Zit de netwerkkaart wel goed in de slot?

Het bios heeft m.i. hier niets mee te maken.

Dennis.

Laatst bewerkt:
Je krijgt ook helemaal geen melding als je de pc opstart over nieuwe hardware? Helemaal niets te zien?

In apparaatbeheer, staat hij daar met een uitroep/vraagteken of zie je daar helemaal geen netwerkkaart bij staan?

Heeft waarschijnlijk te maken met een chipconflict.Je zou een ander merk kunnen proberen maar als dat ook niet werkt,dan wordt het wel lastig.
Anders handmatig drivers installeren ?

Als ik na het inpluggen van de lan kaart de pc opstart geeft deze geen melding dat er nieuwe hardware is gevonden.
Handmatig drivers installeren kan ook niet want de kaart word niet gevonden en dus zegt het systeem dat er niets te installeren valt.
Ik kan echter dus ook niet kijken of deze evt een conflict veroorzaakt in de irq.
Maar ik zal eens een ander merk proberen.
Mocht dat niets uithalen dan word het een usb netwerk kitje.

Bedankt voor zover.

Even terug denkend aan pc's uit die tijd.....is de netwerkkaart soms een 3com en de videokaart een Diamond Viper (of vergelijkbare chips) ?? Die konden niet met elkaar overweg en kreeg je niet aan de gang. Er is volgens 3com ook geen oplossing voor, behalve dan door één van beide te vervangen door een andere kaart.

Eh....de video kaart is van MGA ( simpel 4MB kaartje ).
En de netwerk kaart van sweex.
Ik zou natuurlijk een agp kaartje kunnen proberen.
Dan is dat evt uitgesloten.

Maar op dit moment heb ik het even draaien met een usb netwerk kitje.
Maar da`s een tijdelijke oplossing.
Dus ik ga het morgen proberen met een agp video kaartje.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan