Netwerk(kaart) Probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mennootje89

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2007
Berichten
24
Ik had op mijn pc windows vista staan maar ik vond het niet fijn werken dus heb er weer Windows XP opgezet alles werkt naar behoren ik moest alleen een paar Drivers installeren maar de netwerkkaart geeft aan dat hij niet werk als ik de driver wil installeren zegt hij dat de kaart niet is aangesloten. ik heb ook al de ''acer helpdesk'' gebeld maar die helpen mij niet omdat ik de software verandert heb:confused: dus nu is mijn vraag hoe ik die drivers toch kan installeren of dat ik hem op een andere manier werkend kan krijgen.
 
Tja, je zult toch een driver moeten downloaden om die netwerkkaart weer draaiend te krijgen.
Om precies te weten welke netwerkkaart in je laptop zit kan je een progammaatje als EVEREST downloaden, deze verteld je precies welk type netwerkkaart erin zit.
Dan is het een kwestie van google-en op 'driver' en 'type netwerkkaart' of zoeken op de site van de leverancier. Wel ff opletten of het de draadloze netwerkkaart is of de gewone.

succes!
 
Laatst bewerkt:
Die heb ik daar al opgezet maar ik kan maar weinig informatie over die kaart vinden ..
eerlijk gezegt geeft Everest bijna niks aan .. of ik kijk verkeerd ??
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Eerste vraag:
Hoe ben je terug gegaan van Vista naar XP ...
Heb je middels de installatie-cd de partitie met de Vista-installatie verwijderd?

En een tweede:

Je kunt toch alle drivers downloaden van de site van Acer door het type van jou pc in te geven?
 
Hoi,

Eerste vraag:
Ik had 2 partities dus heb vista op 1 partitie laten staan en op de andere partitie heb ik XP geinstalleerd.

Tweede

Klopt heb ik ook gedaan alles werkte daarna geluid microfoon etc.. alleen bij de netwerkkaart/netwerk zegt hij dat hij hem niet detecteerd.
 
Hoi,

Dus heb je de vista-partitie nog steeds?
En ook nog een 'startmenu' waarin je moet kiezen?

Mogelijk toch de oorzaak, vandaar deze vragen
 
Start menu in DOS vorm bedoel je zeg maar, nee dat geeft hij niet aan, dat ik kan switchen tussen de twee, maar ik heb vista ook niet verwijdert die staat nog gewoon op de partitie, dus waarschijnlijk heeft hij automatisch vista geswitched met xp als (hoofd) besturingssysteem.
 
Heb je via het configuratiescherm > Systeem; tabblad Hardware knop Apparaatbeheer je netwerkkaart staan onder Netwerkadapters?
Of geeft hij een geel symbooltje o.i.d.
 
ja daar staat 1394-netwerkkaart

maar ik heb ook nog 3 gele bij overig staan en 2 daarvan zijn een ethernet controller
 
Haal die gele alledrie wel (rechtsklikken en verwijderen)

Achterhaal op de site van Acer de specificaties van jou type pc, en dus ook die van de netwerkkaart en download en installeer de driver voor Windows XP

Start windows opnieuw
 
Werkt ook niet .. als ik wil installeren ik heb deze drivers nodig

http://support.acer-euro.com/drivers/desktop/aspire_t180.html

en dan installeer ik die chipset en geeft hij aan dat hij niet de netwerkkaart kan vinden maar ik vraag me ook af wat die andere kaart is want hij geeft wel een verbinding aan maar er is geen verkeer zal dat dan de WLAN zijn ?

Kan ik anders ook nog terugschakelen zonder cd-rom naar vista .. watn ik heb die tenstlotte nog op de schijf staan ...

Grtz...
 
En bij everest is zoiets niet te zien??
 

Bijlagen

  • Image1.jpg
    Image1.jpg
    82,9 KB · Weergaven: 27
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan