Netwerk kaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

jjw

Meubilair
Lid geworden
19 jul 2002
Berichten
5.040
Hallo allemaal.

De vraag als volgt, ik heb een adsl verbinding via een ethernet modem op m'n netwerkkaart, nou is mij verteld dat als ik geen internet gebruik hij dus ook niet internet aanspreekt, toch zie ik in mijn taakbalk wel af en toe dat mijn kaart en of internet met mekaar comuniceren.

Rara hoe kan dat????

Iemand een oplossing of idee, ik hoor het graag.

Groetjes jjw
 
Dont'worry, dat is heel normaal en heeft iedereen.
Je pc en het modem houden via kleine "pulsjes" verbinding met het internet (apparatuur in de centrale en van je provider). Als je dat irriteert kun je als je geen gebruik maakt van internet de verbinding verbreken. Je moet deze dan wel telkens opnieuw inschakelen als je mailt wilt ophalen, downloaden, internettten enz.

Advies: gewoon laten zo;)
 
...

Nou, ik kom er net achter dat zelfs de pc probeert te zoeken en of iets te doen met het volgende ip adres.
69.1.72.44
Dit ip adres staat op naam van een of ander vreemd internet adres en verspringt per dag van naam dus ik denk dat deze vraag dan ook meer bij software thuis hoort om dat er mischien toch een soort van spyware op staat maar adaware ziet niets.....

Zijn er nog meer trukjes om te zien wat er allemaal mee draait...???
 
Volgens WhoIs hoort dat ip-adres bij http://www.networksolutions.com

Ik denk niet dat het met spyware te maken heeft, je kunt uiteraard altijd een firewall installeren (dat is over het algemeen toch wel verstandig).
 
ip adres

Nou volgens mij hoort het bij www.svwh.net
nooit van gehoord, hoe ik er dus aan kom weet ik niet.

Maar als ik een netstat dtraai, zie ik dat hij al in twee minuten 30 x probeert verbinding te leggen met dat ip adres.

Affijn.....

Waar haal ik trouwens Whois vandaan???

En ik weet dat er software is om de op de achtergrond meedraaiende progjes te bekijken, heeft iemand een naam voor mij??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan