netwerk kabel en draadloos

Status
Niet open voor verdere reacties.

jspronken

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2008
Hallo,
Sinds kort heb ik een laptop waarmee ik bestanden en printer wil delen met mijn PC. Ik heb een KPN Experiabox ST780. De PC heb ik via ethernetkabel aangesloten, de laptop is draadloos via een USB adapter. Het lukt mij niet een netwerk aan te leggen. Kan dit eigenlijk wel met één draadloze en één bekabelde computer, of moet de PC ook draadloos? Internet werkt trouwens wel goed op beide computers.
Alvast bedankt, groetjes Jean

Je netwerk kan perfect functioneren met zowel bekabelde als draadloze toestellen.
Ik begrijp dat beide PC's zonder problemen het internet op kunnen maar dat ze elkaar op het lokale netwerk niet vinden.

Enkele tips : zorg dat beide PC's tot dezelfde werkgroep behoren. Klik rechts op "Mijn computer" en kies eigenschappen.Onder computernaam kan je de werkgroepnaam zien en eventueel wijzigen.

Op beide PC's moet je filesharing aanzetten. Je moet een map maken waar die je deelt over het netwerk. Ook de aangesloten printer moet je delen.

werkgroep is hetzelfde en mapdeling staat aan. Als ik de Firewall op beiden uitzet krijg ik bij pingen wel antwoord. Maar nog steeds geen gedeelde mappen.

Als de Firewall uitstaat is de computer toch niet beveiligd, dat kan toch niet??
Ik heb PC-veilig van KPN, en de Windows Firewall uitgezet.

Gr. Jean

Ik gebruik XP Home met sp2
Ik ben nu zover dat ik het netwerk en bestanden van de PC op de laptop kan bereiken. Maar alleen als ik de firewall (PC veilg van KPN) op beiden uitzet.

Hoe kan ik nu de boel beveiligen en toch netwerken??
gr, Jean

Deel je mappen wel.
Deel je bijvoorbeeld je C-schijf wel, als je niets deelt, dan zie je ook niets...

Voeg in de firewall op beide PC's het IPadres van de andere toe.
Als je niet weet hoe, post dan eens welke firewall je draait.

Dat heb ik geprobeerd, maar ik weet inderdaad niet hoe dat moet. Ik gebruik de Firewall van KPN: PC veilig.
Gr. Jean

Webster18,
Opgelost!! Na wat proberen is het gelukt. Het netwerk werkt prima.
Hartelijk bedankt.
Groetjes, Jean

Jean,

Helaas, ik zit in Belgie en daar hebben we dit niet. Ik kan ook niet direct iets vinden via google.
Ik heb geen idee waar deze optie bij PC Veilig precies zit. Misschien een andere forumgebruiker? Of eventueel de helpdesk van KPN (daar heb ik wel veel over gevonden op google :) )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan