Netwerk kabel?

• Onderwerp starter Onderwerp starter DoRcO
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Die kabel is prima.
Maar de 1000 zal hij niet halen.

maar nu draadloos, download u torrent af en toe met 250 Mbps, als die kabel tot 100 mbps gaat, ga ik er dan niet op achteruit ?

Je red geen 250 Mbps met draadloos
De max van het nieuwste protocol 802.11n is rond de 170Mbps en het gemiddelde is 70 Mbps

Ik gok dat je op 250 Kbps zit.

Nu weet ik niet met welk protocol je wifi gebuikt. als dat de u nog meest gebruikte variant 802.11g is het maximaal haalbare )maar dus in praktijk nooit bereikte 54Mbps waardoor je met een 100mbps bedraad netwerk theoretisch 2x zo snel zou moeten kunnen zijn

Daarnaast heeft de kabel minder last ven velden waardoor je draadlose signaal sterkte rap minder word en is de kabel dus veel stabieler

sorry je hebt gelijk,
het gaat om Kb/s

als ik nu 250 Kb/s heb
hoeveel zal dat dan zijn ongeveer met de 30 meter Cat.5 aansluiting?
weet iemand dat ?
sneller toch ?

Na 30 meter heb je nog steeds 250 Kb/s.
Als er niet meer uit je modem komt, kun je de snelheid nergens mee verhogen.
De 10/100/1000 snelheid van een router / netwerkkaart is vooral bedoeld voor je interne netwerk verkeer naar een eigen server, printer, pc's onderling.
Je internet wordt niet sneller dan wat je provider aanbied of wat de server geeft van diegene die het bestand met je deelt.

Na 30 meter heb je nog steeds 250 Kb/s.
Als er niet meer uit je modem komt, kun je de snelheid nergens mee verhogen.
De 10/100/1000 snelheid van een router / netwerkkaart is vooral bedoeld voor je interne netwerk verkeer naar een eigen server, printer, pc's onderling.
Je internet wordt niet sneller dan wat je provider aanbied of wat de server geeft van diegene die het bestand met je deelt.

dat snap ik,

maar nu heb ik draadloos 250 kb/s
hoe zal dit met bekabeling worden? dat moet toch sneller zijn?

dat snap ik,

maar nu heb ik draadloos 250 kb/s
hoe zal dit met bekabeling worden? dat moet toch sneller zijn?

Moet helemaal niets, de kans dat het sneller/stabieler zal zijn is aanwezig maar dat is ook afhankelijk van je internet abbonnement.
Aangezien een redelijke draadloze verbinding prima 1024kbps aan kan en je nu (maar) 250kbps hebt heb je of een ontzettend slechte verbinding met je accesspoint of je internet verbinding is gewoon niet sneller. en alleen in het eerste geval gaat een kabel verbetering brengen

dus een ander internet abonnement?

iemand 'voorkeur' ervaring?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan