Netwerk kan niet gevonden worden

Status
Niet open voor verdere reacties.

ameen

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2008
Hallo,

Ik heb problemen met het vinden van netwerk en kan geen gebruik maken met het internet. Ik heb namelijk een laptop en gebruik de router hiervoor. Via m'n mobiel kan ik wel verbinding maken met de router maar via m'n laptop niet. Ik kan helemaal geen netwerken zien ook niet van anderen mensen die ik toen normaal wel zag. Dit probleem is al sinds gisteren. En internet op pc doet helemaal perfect. Alleen geen verbinding met m'n laptop.

Als ik op netwerken klik dan komt dit te staan: Er kan geen netwerk worden gevonden. En als ik naar het probeel kijk van waarom niet dan staat er: Installeer de hardware voor draadloze netwerken en controleer de juiste stuurprogramma geladen.

Wie o wie kan me hiermee helpen.
Ik heb m'n router al paar keer gerest aan en uit gezet toch werkt het niet.

Ps: vroeger toen ik m'n laptop startte stond altijd in het begin WLAN aan. Maar nu zie ik dat ook niet meer:confused:

Laatst bewerkt:
Nee, de wlan staat uit terwijl hij eerst altijd aan stond wanneer ik m'n laptop opstartte.
Hoe zet ik trouwens de wlan aan? Sorry, ik ben niet handig met dit soort dingen. Ik heb windows vista, en zou je me kunnen uitleggen hoe ik die wlan aanzet? misschien kan dat de oorzaak wel zijn?

Alvast bedankt.

# Klik op Start
# Ga naar het Configuratiescherm
# Ga nu naar Systeem en onderhoud
# Klik op Systeembeheer
# Klik Services aan
# Klik op WLAN-Auto-Config
# Zet in het WLAN-Auto-Config scherm dat u nu ziet het Opstarttype op Automatisch.
# Klik op Starten (als de services gestopt is)
# Klik tenslotten op OK

start de pc overnieuw op en kijkt of je op internet kan

Laatst bewerkt:
Ik heb geprobeerd maar de opstarttype (wlan auto config.scherm) stond al op automatisch.
Vervolgens heb ik de stappen weer opnieuw gedaan wat je had geschreven maar nog steeds word ik niet verbonden worden met het netwerk.

Waarschijnlijk staat de wlan wel aan.

probeer eens de drivers van je netwerkkaart te verwijderen en daarna opnieuw installeren

En als je het omdraait?

Eerst downloaden en dan opnieuw installeren? ;)

Kun je het WLAN niet gewoon aanzetten met de schakelaar die eigenlijk iedere laptop heeft.

Vaak zit er en schuifje aan de voorkant van de laptop of het is een toetsencombinatie zoals: Fn + F2.

Ik ben nu pas erachter gekomen dat het lichtje (onder wireless) op oranje brand. Normaal brandde hij altijd op blauw.
Ik heb vandaag de support gebeld en zij zeiden tegen mij dat het newerkkaart stuk is (volgens hen dan) maar ik snap niet hoe dat kan gebeuren, ik heb er helemaal niet aangezeten.

Kan het zijn dat het netwerkkaart stuk is? Anders zou hij toch aangeven tijdens verbindng maken....

Kun je het WLAN niet gewoon aanzetten met de schakelaar die eigenlijk iedere laptop heeft.

Vaak zit er en schuifje aan de voorkant van de laptop of het is een toetsencombinatie zoals: Fn + F2.

Dat staat op oranje en ik snap ook niet waarom. (normaal altijd op blauw)

Als het goed is, zit er in de buurt van dat oranje lichtje een schuifje waarmee je de draadloze communicatie weer aan kunt zetten.

Oranje betekent dat het uitstaat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan