Netwerk kanaal

• Onderwerp starter Onderwerp starter hso1
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

hso1

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2009
Hallo,

Vanwege de traagheid van mijn internet kreeg ik de tip van KPN zelf om het kanaal te veranderen..
Channel Selection: Manual channel: 11
Het gaat nu een stuk sneller maar er is 1 probleem.
Bij 2 van mijn huisgenoten hebben ze beperkte verbindingsmogelijkheden... De anderen en ik ondervinden geen problemen.
Als ik Channel Selection verander naar automatic, dan doet hun internet het wel weer.. alleen dan verandert het kanaal weer naar 6 en zijn we terug bij af.
Kan ik iets aan hun instellingen veranderen zodat ze het wel kunnen ontvangen?

bij voorbaat dank,

hso1

Eigenlijk klopt er dan inderdaad iets niet in hun instellingen, uit je verhaal lees ik dat zei gebruik maken van jouw Wifi router. Doe je goed, delen is altijd netjes.
Wat zei zouden kunnen doen is de Wifi verbinding eens helemaal weg halen uit hun netwerk voorkeuren. Daarna plaats jij jouw Wifi router manuaal op channel 6 want dat werkte goed bij jouw. Daarna voegen hun opnieuw de Wifi ap toe. Dus in hun netwerk voorkeuren doen ze opnieuw jouw router toevoegen. Nu zou de Wifi adapter in hun systeem en de netwerk instellingen zou slim moeten zijn ook alleen maar op channel 6 te blijven.
Er van uit gaand dat jij voor de rest helemaal niets wijzigt aan de instellingen van de Wifi router.

Op zich wel een vreemd probleem want eigenlijk komen dat soort meldingen alleen maar voor bij bedrade verbindingen en als het ip adres wat word verkregen door die 2 huisgenoten al in gebruik is. Ook voor dit laatste probleem zou mijn oplossing kunnen werken.

Probeer en ondervind.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan