netwerk locaties (verwijzingen)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wizwat

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2006
In mijn Excel userform heb ik een aantal links naar documenten op het bedrijfsnetwerk. Normaal geen probleem, echter nu is het zo dat de schijven op ons netwerk bij iedereen een andere 'letter' hebben.

Om dit op te lossen wil ik graag dat de gebruiker de letter van de schijf (waar dus de info op staat waar ik naar verwijs in mijn bestand) in een tekstbox invult. Vervolgens moet deze variabele in mijn link opgenomen worden.

Dit is wat ik bedoel. Op de plaats van het vraagteken moet dus de input van de textbox komen:

Dim Wrd As Object
Dim Dc As Object

Set Wrd = CreateObject("Word.Application")
Set Dc = Wrd.documents.Open("?:\Procedures en instructies\Projects.doc")
Wrd.Visible = True

Kan iemand me hiermee helpen want ik kom er niet uit. Of misschien heeft iemand een betere oplossing.

Zoiets?

Code:
Dim Wrd As Object
Dim Dc As Object
Dim letter As String
letter = inputbox("Geef de letter van de schijf in.","Schijf")
Set Dc = Wrd.documents.Open(letter & ":\Procedures en instructies\Projects.doc")
Wrd.Visible = True

Wigi

Wauw, da's snel! En exact wat ik nodig heb.

Weet je misschien ook hoe ik het kan maken dat men maar eenmalig deze letter op hoeft te geven. Dus dat de letter opgeslagen wordt?

Alvast dank.

Zo?

Code:
Dim Wrd As Object
Dim Dc As Object
Dim letter As String
If Range("A1") = "" Then Range("A1") = Inputbox("Geef de letter van de schijf in.","Schijf")
Set Dc = Wrd.documents.Open(Range("A1") & ":\Procedures en instructies\Projects.doc")
Wrd.Visible = True

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan