netwerk lukt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

looije

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2002
Berichten
203
mensen...

Ik heb thuis een mooi netwerk liggen met 3x win98se. Het deed het altijd prima, tot mijn broertje er waarschijnlijk mee heb zitte klooie. Ik krijg het niet meer zoals het was.

Ik (voor het gemak comp1 en de server) heb internet en comp 2 ook.
Comp 1 ziet comp1 en 2 maar geen comp3.
Comp2 ziet comp1,2 en 3.
Comp3 ziet comp2 en 3

Instellingen van de TCP/IP comp1 zijn:
IP-adres: 192.168.0.1
Subnetmasker: 255.255.255.0

Instellingen van de TCP/IP comp 2 zijn:
IP-adres: 192.168.0.2
Subnetmasker: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.0.1
DNS: Host: 192 Domein: 168.0.1
zoekvolgorde DNS:192.168.0.1

Instellingen van de TCP/IP comp3 zijn:
IP-adres: 192.168.0.3
Subnetmasker 255.255.255.0
Gateway: 192.168.0.1
DNS: Host: 192 Domein: 168.0.1
zoekvolgorde DNS: 192.168.0.1

Zo heeft het altijd gestaan en volgens mij is die ook correct, maar toch moet er ergens een fout zijn alleen weet ik het niet meer te vinden.
Zou iemand weten wat ik moet of kan veranderen om het wel weer optimaal te laten werken.
 
zijn op alle pc`s mappen gedeeld ???

En bi configuratiescherm>software>windowsonderdelen ,internetdelen ingeschakelt ??
 
Op alle comps staat mappen en printer delen aan.
Alleen op comp1, de server, staat internet delen aan.
 
Heb je ook de eventuele firewalls gedacht, ben ook eens een keer bij iemand een halve avond bezig geweest, had 'tie z'n local settings op high gezet, dus onzichtbaar :confused:
 
firewall staat helemaal uit. ik heb het aan het begin ook gehad dat er niemand inkwam.

Ik heb wel gemerkt dat ik bij comp2 (dus degene die de problemen geeft) het ip-adres niet kan opvragen.

[ dit doe ik via uitvoeren en dan winipcfg ]
 
Kan het zijn dat bij een van de computers opeens een nieuwe netwerkadapter is opgedoken in de stijl van 'Externe toegangsadapter'?
Ik heb al enkele keren de vreemde ervaring gehad dat zo'n netwerkkaart opeens verschijnt zonder dat er fysiek een bijkomende kaart aanwezig was. De pc gebruikt dan die 'spookkaart', maar dat werkt natuurlijk niet. Die externe toegangsadapter kan gewoon verwijderd worden en dan is het probleem opgelost. Ik geef het maar mee voor wat het waard is.
 
Helaas nee, ik kan niets vinden aan Externe toegangsadapters die er niet thuis horen.
Maar volgens mij kan het zoiets ook niet zijn omdat op comp2 comp3 gewoon te zien is.
Het vreemde aan dit verhaal vind ik eigenlijk dat ik het ip-adres niet op kan vragen op comp3. Daar moet volgens mij ergens de fout zitten, alleen moet het nu nog gevonden worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan