Netwerk machtigingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

dirtyharry241

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 nov 2004
Hallo

Wij hebben thuis meerdere PC's in ons netwerk met allemaal windows XP. Nu wilde ik voorkomen dat iedereen in het gedeelde "mijn documenten" kan kijken.

Dus ik een beetje zoeken en kwam erachter dat je dan eenvoudig delen van bestanden moet uitschakelen. Dat heb ik gedaan.

Maar wat moet ik nu doen? Als ik een map wil delen( er rechts op klik en naar de tab 'delen' ga vervolgens 'deze map delen' aanvink) en dan klik op 'machtigingen' kom ik in een menu waar je blijkbaar gebruikers kunt toevoegen. Standaard staat er 'iedereen', die verwijder ik dus. Vervolgens ga ik naar 'gebruiker of groep selecteren'. Als ik op locatie klik kan ik alleen 'MLAPTOP', de hostnaam van mijn laptop vanaf waar ik dit wil instellen selecteren. Maar ik wil ervoor zorgen dat mijn gewone pc (met een bepaalde hostnaam en gebruikersaccount) alleen toegang heeft en andere pc's niet.

Hoe kan ik dit doen? Ik heb al veel rondgekeken op de site van microsoft maar ik kom er niet uit hoe dat nou zit met die machigingen. Ik wil gewoon heel simpel dat voordat je gedeelde bestanden kan bekijken je een wachtwoord in moet toetsen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan