netwerk maken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

alive

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2006
Hallo

Mijn broer wil een netwerk doen bij hem thuis...met 3 computers..elke computer heeft een netwerkkaart...
Wat moet hij nu doen?

In een winkel zeiden ze dat het kan...zonder bedrading tussen de computers..maar gewoon met een eletriciteitbekabeling..(en dus dat we geen extra bekabeling moeten doen..)...(iemand die daar iets meer van weet?)..

:)

Jah dat kan wat ze zeggen maar dat vind ik niet echt betrouwbaar en het neemt gelijk een gat in je muur van je 230 in beslag. Daarbij wat ik net al zei is het niet betrouwbaar. Betrouwbaarste is gewoon draad. Wil je geen draad kan je beter met acces points gaan werken en GOED beveiligen. Daarbij raad ik aan drytak of syslink. Kijk ook ff op kieskeurig voor keuze. Daarbij kan je ook even alternate er bij pakken want daar zijn de spullen voor een goede prijs te koop.

Ik zou voor draadloos gaan als je niks wilt zien. Minder betrouwbaar maar wel het gekloot van de draaden kwijt. Ik zelf gebruik draad maar dat komt omdat ik een server ga bouwen dus betrouwbaarheid staat boven aan!

Ik denk dat de verkoper in de winkel een soort Homeplug systeem bedoelde ( http://www.devolo.nl/nl_NL/index.html ). Daarmee kun je een netwerk maken waarbij het signaal met kastjes, aangesloten op een stopcontact, door het hele huis gaat. Je koopt zo'n setje tegenwoordig ook al bij de bouwmarkt voor €40,-

Wat je natuurlijk ook gewoon kan doen is een router kopen....!?
(En eventueel een server?)
Greetsz Thooms.

Wat je natuurlijk ook gewoon kan doen is een router kopen....!?
(En eventueel een server?)
Greetsz Thooms.

maar een router dient toch voor om met meerdere computers op het internet te kunnen met 1 internetverbinding of niet?

maar een router dient toch voor om met meerdere computers op het internet te kunnen met 1 internetverbinding of niet?

Maar door een route kun je wel verbinding met elkaar maken.
Volgens mijn zijn gewone netwerken(lan, wan, man) ook zo opgezet...
Wat wil je doen dan met het netwerk?
Gamen, shares maken?

om te sharen..,denk ik
het juiste weet ik niet...maar gamen zal het zeker niet zijn :D

Laatst bewerkt:
dan moet je gewoon een router kopen van een paar tientjes.. lekker makkelijk en je moet alleen een draad door je huis heen gooien. Draadloos kan ook en dat heet een accespoint alleen die zijn ietsje duurder.

En dan maak je op elke pc een share naar elke andere pc in het netwerk... met net use bijvoorbeeld..
En dan kan je bestanden nog makkelijker sharen.
Greetsz Thooms.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan