Netwerk maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

bijou04

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2007
Ik wil graag een klein netwerkje maken zodat ik vanuit mijn laptop documenten kan raadplegen die in mijn desktop staan.
Kan dat? En hoe moet ik dat doen?
Mijn besturingssysteem op mijn desktop is windows XP en op mijn laptop windows vista.

Koop voor een paar tientjes een draadloos routertje. Voor je Pc een "draadloos netwerkkaartje" of USB "dongle". Ik neem aan dat je laptop "wifi" ingebouwd heeft.
Sluit alles cfm de grbuikeaanwijzing aan (per router verschillend).
Start de wizard "draadloos netwerk instellen" vanuit het "configuratiescherm". En volg de gevraagde aanwijzingen op.
Voila,

Succes,
Jan

Laatst bewerkt:
Netwerk

Ik heb een router aangesloten op mijn desktop en mijn laptop en kan nu internetten vanuit mijn laptop en desktop
Maar nu is mijn vraagje, ik wil graag een netwerkje maken, zodat ik vanuit mijn laptop documenten van mijn desktop kan raadplegen en omgekeerd. Hoe moet ik dat doen?

Met de boven genoemde wizard kan je een netwerk maken. Ik heb zelf geen Vista. Maar ik vermoed dat Vista en XP kunnen samenwerken.

Zorg ervoor dat je de mappen die je vanuit je pc op je laptop vv wilt bekijken deelt.

Klik met je rechtermuisknop op de betreffende mappen en kies het tabblad "delen". Daar kan je instellen wat je wilt. Alleen lezen of ook schrijven.

Netwerk

Op mijn desktop verschijnen de twee computers, nl. die van mijn desktop en die van de laptop, maar op mijn laptop verschijnt er maar 1, nl die van mijn laptop. Ik kan niet op die van mijn desktop en die documenten raadplegen, alhoewel ik deze ingesteld heb op "delen". Wat doe ik verkeerd?

Laatst bewerkt:
Misschien toch iets "van Vista"?
Alhoewel het me sterk lijkt dat het niet zou kunnen.
Iemand anders nog tips?

Het beveiligingssysteem van vista zou nog een suk sterker zijn dat van xp.
Controleer voor alle zekerheid de instellingen van je firewall.
Ik heb net hetzelfde probleem gehad als u (desktop met xp en laptop mat vista). Het heeft 2 weken geduurd eer mijn netwerk werkte. Zelfs nu gaat het bepaalde dagen niet meer :mad:
Ik blijf zoeken :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan