netwerk maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

jorisroos

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2010
hoi, ik heb een computer die gewoon aangesloten is op het internet. ik heb nog een computer en die wil ik graag aan mijn thuisnetwerk aansluiten. hoe moet dat? ik gebruik voor de hoofdcomputer windows vista en voor de andere pc windows 7.

Wat versta je precies onder een netwerk. WIl je met die 2e pc gewoon lekker kunnen internet en verder niks. Dan gewoon aansluiten met UTP kabel op de router en klaar. Draadloos verbinden, dan een draadloze netwerkadapter kopen (of je hebt er al een), draadloos netwerk opzoeken en beveiligings sleutel intypen klaar.

configuratiescherm -> thuisgroep -> wachtwoord van thuisgroep invoeren -> klaar !

hoop dat je hier wat aan hebt :thumb:

waar staat thuisnetwerk?

waar staat thuisnetwerk? (of moet ik dit bij windows 7 doen ik heb trouwens een engelse versie van windows 7 professional)

Laatst bewerkt:
hoi, ik heb een computer die gewoon aangesloten is op het internet. ik heb nog een computer en die wil ik graag aan mijn thuisnetwerk aansluiten. hoe moet dat? ik gebruik voor de hoofdcomputer windows vista en voor de andere pc windows 7.

Hoi,

Als één computer direct aangesloten is op internet (-modem) dan heb je mogelijk geen router ......
Misschien kan je eerst wat meer informatie geven: welke internetprovider heb je; en wat is het merk/type van je modem en/of modem-router.

Hoi,

Er zijn drie mogelijkheden:
1. nog een homeplug-unit aanschaffen
2. een kabel, direct op je experiabox
3. draadloos, want je experiabox is tevens een draadloze router (vandaar die antenne).

Voor 3 heb je een draadloze netwerkkaart nodig, als die tenminste niet al in/bij de 'andere' computer zit.

heb er al een gaat alleen om het aanmelden in het netwerk.

heb er al een gaat alleen om het aanmelden in het netwerk.

@ van veelen

die homepluggs zijn bijna altijd PLUG & PLAY !
dus er is vaak wel een driver bij maar dat is alleen
voor als je het wilt beveiligen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan