netwerk mappen

Status
Niet open voor verdere reacties.

erik alkema

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2001
Hallo,

ik heb twee pc's. 1 win98 en 1 XP. Verbonden via een Hub. Machines kunnen elkaar pingen op ipadres, niet op naam.

Op XP zie ik beide pc's in de werkgroep. Als ik vanaf XP naar 98 wil krijg ik melding "niet voldoende rechten"

Op 98 kies ik volledig netwerk, maar komt dan met een melding dat dit niet mogelijk is en ik wordt verwezen naar een helpbestand. Hier zie ik dus geen netwerkomgeving.

Beide pc's zijn onder dezelfe naam ingelogd. Voorzover ik kan zien zijn de schijven ook geshared.

Wie o wie heeft een oplossing?

Draaien er firewalls?
Wat zijn de ipadressen?

Geen firewall. (op XP niet geacitiveerd) Onder 98 geen idee hoe ik dat zou kunnen activeren.
IP adressen zijn:
192.168.0.10 en 192.168.0.1

Hoe zit je netwerk inelkaar?

Maak je ook nog gebruik van een router? Wat is de hoofdpc? Heb je ipadressen zelf ingevuld of worden deze toegewezen?

IPadressen hard ingevoerd. Beide pc's opgevoerd in een workgroup. Deze heet MSHOME.
98 is een pc , deze heet THUIS
XP is een laptop deze heet LAPTOP

Zijn allebei aangesloten op een Geostax hub.

Ik heb dit doorgenomen maar eigenlijk niets nieuws kunnen ontdekken. Ga alleen nog even het stukje doornemen over schijven delen. Lijkt me dat dit op dit moment wel goed moet staan.

Er is een kleine wijziging. Beide pc's draaien nu onder XP maar ik blijf hetzelfde houden. Vanaf laptop kan ik pingen maar als ik naar de andere pc wil heb ik niet voldoende rechten. Eigenlijk wil ik opnieuw beginnen met invullen van netwerk maar hoe haal ik de oude netwerkomgeving weg?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan