netwerk meerdere pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

simpelfree

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2001
hay..

mijn vraag is als volgt:

ik heb 3 computers

nu heb ik een adsl usb modum op de server en via een ethernet kaart de 2 pc (vlient het internet gedeeld..

nu heb ik een derde pc deze wil ik ook delen ik heb nog 2 ethernet kaarten en crosslink kabel..

ik wil dit zonder router of hub alleen via de ethernet kaarten ..is dit mogelijk ?

pc1 ethernet kaart (realtek) server met usb adsl

pc2 ethernetkaart (realtek ) gedeeld.
wie kan me uitleg geven..

Greetz simpelfree

Ik heb hier 3 pc's via crosscables met elkaar verbonden. Door de netwerkbrug van XP kunnen ze elkaar allemaal zien en met elkaar communiceren. Het lijkt me daarom dat wat je wilt wel moet kunnen.

Volgens mij kan je de internetverbinding maar naar 1 netwerkaartje doorsturen. XP wordt trouwens nergens genoemd.

PC1 <--cross -> PC2 <- cross -> PC3

PC2 is de server waarop via een 3e netwerkkaart Internet op binnenkomt (PC2 heeft dus 3 netwerkkaartjes) Die kan maar naar 1 andere netwerkkaart de data van Internet doorsluizen.

Verder kan in dit voorbeeld PC1 niet direct met PC3 communiceren.

Tibor,

Hier staat e.e.a. zo gekoppeld:

PC1 (ME) <-cross-> PC2 (XP) <-cross-> PC3 (XP)

PC1 heeft verbinding met het internet. PC 2 staat samen met PC1 in het netwerk MSHOME. PC3 is daarop ook aangemeld. Op PC2 zijn de netwerkverbindingen (die hij met PC1 en PC3 heeft) via de XP netwerkbrug met elkaar verbonden.

Ze kunnen alle drie op de gedeelde mappen op iedere PC (1 dus ook op 3 en omgekeerd) en hebben alle drie internet verbinding via PC1 (PC2 natuurlijk alleen als PC1 verbinding heeft, PC3 natuurlijk alleen als PC2 ook nog aanstaat). Ik was eigenlijk ook verbaasd dat het zo kon, maar het werkt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan