netwerk met usb-port

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja. Daar heb je ofwel usb verloopstekkertjes voor (voor de utp kabel) of een usb netwerkkabel tussen twee usb poorten.

Geplaatst door hangmat
Ja. Daar heb je ofwel usb verloopstekkertjes voor (voor de utp kabel) of een usb netwerkkabel tussen twee usb poorten.
ok ik heb een gewone usb kabel kan ik er een usb netwerkkabel van maken ?

Geplaatst door jackass
nee ik heb er nog niet van gehoort
ik heb een jongen gehoord daarover pratenhij zei dat dat kan maar ik weet niet hoe ik hem kan bereiken
dus ik geloof dat dat kan maar hoe?

Dat deze bestaan weet ik wel ik dacht dat je echt een netwerkverbinding met alleen een usb kabel bedoelde

tip het werkt nog niet 100%

deze usb nic's worden bij @home ook gebruikt en hebben de eigenschap om de verbinding met @home te verliezen !!

Geplaatst door jackass
Dat deze bestaan weet ik wel ik dacht dat je echt een netwerkverbinding met alleen een usb kabel bedoelde

tip het werkt nog niet 100%

deze usb nic's worden bij @home ook gebruikt en hebben de eigenschap om de verbinding met @home te verliezen !!

Bedoel je niet een USB (kabel)modem?
Hij had het toch echt over een netwerk.

nee ik bedoel echt de netwerk usb nic niet de verbinding tussen het kabelmodem en de pc doormiddel van de usb want deze werkt niet bij @home en wanadoo

bedankt allemaal voor de reacties
mijn bedoeling is en usb netwerk maken dus twee pcs verbinden door de usb ports
er is een speciaal cabel ervoor die kost 40 euro
de cabel bestaat van twee usb porten en een box in het midden
en de vraag is : wat gebeurt er in dat boxje?
en kan ik dat zelf maken? ik dacht aan door midden snijden en de cabels met elkaar verbinden zodat de twee pcs met elkaar kunnen praten
experimenteren wil ik niet omdat t heel slecht kan aflopen
grtz

Helaas, die kan je niet zelf maken. Er gebeurt een soort vertaling in, want een usb kabel gaat op een andere manier met data om dan een netwerkkabel.
Mischien vind je op marktplaats wel een tweedehands kabel?

Geplaatst door hangmat
Helaas, die kan je niet zelf maken. Er gebeurt een soort vertaling in, want een usb kabel gaat op een andere manier met data om dan een netwerkkabel.
Mischien vind je op marktplaats wel een tweedehands kabel?
klopt handmat ik heb een docent bij mij op school gevraagd en hij zei dat t niet te doen is
bedankt voor alle reacties
en het spijt mij dat ik jullie bezig hield met onoplosbare probleem

Ik heb een USB-USB netwerkkabeltje gekocht van "sitecom". Er zit in het midden een stukje electronica. Ik dacht niet dat het kabeltje 40 Euro kostte!
Ik ben overigens al dagen bezig om te proberen het netwerk werkend te krijgen. Zie mijn vraag elders in deze groep. Kijk maar eens op www.sitecom.nl.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan