Netwerk met verschillende ip-adressen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jorben

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 aug 2009
Hallo iedereen

Voor alle duidelijkheid: ik ben nog maar 14 jaar, maar weet wel al behoorlijk wat van pc's af. Toch van allerlei software, internet en XP. Van netwerken en routers heb ik nog niet zoveel verstand, maar weet wel de beginselen.
Ik zit dus met het volgende probleem: Wij hebben hier thuis de diamond-shake van telenet: http://telenet.be/1120/0/1/nl/thuis/...mondshake.html. Deze heeft (naar mijn weten) 4 verschillende ip's. Nu heeft de "telenet-man" alles geïnstalleerd en alles werkt. De opstelling is als volgt: Internet/Modem/Switch (met daarachter de digicorder) /Router/Vista-xp & Xp-pc. Ik kan tussen mijn broer zijn vista-pc en mijn xp-pc een netwerkje leggen zodat mijn broer ook via het netwerk (gedeelde printer) ook kan printen. Máár, als ik nu online een spel wil spelen ( bv. Warrock) is mijn ping 999 waardoor ik dus bijna niet kan spelen. Nu zag ik dat het ip-adres van mijn broer hetzelfde was dan dat van mij. Daarom haalde ik de router ervantussen en was de opstelling als volgt: Internet/Modem/Switch/Vista-xp & Xp-pc. Het probleem met het ip-adres was opgelost, maar nu kon ik natuurlijk geen netwerk meer leggen. Maar goed, nu doen we het al een tijdje zo (dus zonder netwerk, als ik maar op Warrock kan ). Nu ben ik echter van plan een externe-hd te kopen die ik via het netwerk aansluit. Ja, je hoort het probleem al "netwerk". Dus met de router benut ik de 4 ip's niet (of is dit kwestie van instellingen). Zonder de router is volgens mij een netwerk onmogelijk.

Alvast bedankt en graag reactie!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan