netwerk met XP en 2K

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeffBeijk

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2003
Berichten
7
Heb twee PC’s : 1 met W2K en 1 met WXP. De W2K is al wat ouder, dus die heeft niet voldoende resources om te upgraden naar XP.

Beide PC’s staan via wireless kaarten in verbinding met ADSL modem/router. Gaat prachtig. Op beide PC’s Internet mogelijk, zelfs tegelijk.
Nu nog de printer en bestanden delen.

Bij beide machines een werkgroep aangemaakt en alle sharing voor drives en peripherals ingesteld. Log bij beide machines in als dezelfde persoon (met bij beide admin-rechten)

De WXP machine ziet de hele werkgroep, maar zegt bij klikken op de W2K machine “not accessible. You might not have permission”.
De W2K machine ziet de werkgroep, maar ziet in deze werkgroep alleen zichzelf of hij geeft via entire network “list of servers for this workgroup is not available”

Beide machines kunnen goed naar elkaar pingen. Bij ipconfig geeft de WXP aan dat de node Peer-peer/no IP routing is en de W2K Broadcast/IP routing.
Voor de rest ziet alles er hetzelfde uit.

Ik ben al een dag of wat aan de gang, maar krijg het niet verder als dit. Wie HELPT MIJ ?
 
Ja. Vanwege de router is er geen firewall ingesteld. De router geeft zelf IP adressen uit.
Nog meer ideetjes ?
 
Ik heb precies hetzelfde probleem, alleen ik gebruik gewone LAN en geen wireless, en ik wil ook wel weten hoe ik dit voorelkaar moet krijg.
 
Heb je bij de w2k machine al geprobeerd om bij de gedeelde mappen op machtiging te klikken, en daar de naam invoeren die toegang heeft,dit werkt wel bij mij.
En in plaats van netwerk omgeving te klikken, zoeken op computernaam .alleen op deze manier kreeg ik het aan de gang

Groeten Ed
 
Ik heb inderdaad hetzelfde ervaren als Ed. Via Netwerkomgeving was het bij mij thuis ook niet mogelijk om het aan de gang te krijgen. Ik open nu altijd Internet Explorer en typ vervolgens de naam van de computer in. \\computernaam.
 
ik heb hem 1 keer via zoeken naar computer gezocht,
en snelkoppeling gemaakt.werkt prima

Groeten Ed
 
nou ik heb het geprobeert maar het werkt hier niet.
ik kan 'm wel zien, maar openen lukt niet.

"\\... u hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron..."

ook via IE, Computer Zoeken of Netwerkverbinding maken, lukt het niet.
hij vindt 'm wel maar kan 'm niet openen
 
Ik neem aan dat je ook File and Printer Sharing for Microsoft Networks hebt geinstalleerd en Client for Microsoft Networks hebt geinstalleerd?
Verder is het belangrijk dat de machtiging voor het sharen van de drives goed staat ingesteld. De foutmelding die jij beschrijft heeft hier namelijk volgens mij mee te maken. Zolang de machtigingen niet goed staan ingesteld kun je nooit toegang krijgen tot deze computer
 
Als ik op machtigingen klik krijg ik de volgende mededeling: "Deze is gedeelt vanwege administratieve doeleinden. De toegangsrechten kunnen niet worden ingesteld."

Vanaf m'n gewone computer, kan ik m'n laptop trouwens niet eens zien.
 
Ik heb stap 2 nog een keer gedaan (ik had dit artikel al eens gelezen, maar toch bedankt voor je tip), dit klopte allemaal al, ik hoefde niets te veranderen, en dan staat er bij stap 3: "3. After the connectivity issues are resolved and the computers can browse each other on the common protocol and in the common workgroup."

Nu zou het moeten werken, maar dat doet het dus niet.
:(
 
Hoi Hendrik
ik denk toch dat je het in stap 4 moet zoeken.
daar het een machtiging probleem is,
maar maak is een nieuwe map aan en probeer die eens te delen. En loop dan nog eens de stappen door.
Ik weet het is vervelend ,en lang niet zo simpel als iedereen zegt,ben zelf ook heel lang aan het tobben geweest.

Groeten Ed
 
Als ik op machtigingen klik krijg ik de volgende mededeling: "Deze is gedeelt vanwege administratieve doeleinden. De toegangsrechten kunnen niet worden ingesteld."

De foutmelding die je beschrijft is heel normaal. De harde schijf is ook geshared voor administratieve doeleinden. Je moet een nieuwe share maken, dus naast diegene die nu al bestaat.
 
Geplaatst door EdVel
Hoi Hendrik
ik denk toch dat je het in stap 4 moet zoeken.
daar het een machtiging probleem is,
maar maak is een nieuwe map aan en probeer die eens te delen. En loop dan nog eens de stappen door.
Ik weet het is vervelend ,en lang niet zo simpel als iedereen zegt,ben zelf ook heel lang aan het tobben geweest.

Groeten Ed

Die stap 4 had ik ook al gedaan, heeft niets geholpen.


Geplaatst door Vuz


De foutmelding die je beschrijft is heel normaal. De harde schijf is ook geshared voor administratieve doeleinden. Je moet een nieuwe share maken, dus naast diegene die nu al bestaat.

Ik had allemaal al nieuwe shares gemaakt. ('k heb trouwens alleen hele partities gedeeld, geen mappen)
 
kan het niet gewoon komen door de combinatie 2000 en XP? of moet dat geen probleem zijn?
 
Kijk eens wat er gebeurt als je in plaats van hele partities losse mappen deelt.
 
Geplaatst door Wim1960
Kijk eens wat er gebeurt als je in plaats van hele partities losse mappen deelt.

nou kijk, dit zijn de hele partities van m'n laptop bekeken vanaf de laptop
 

Bijlagen

  • laptop.jpg
    laptop.jpg
    34,6 KB · Weergaven: 34
dat werkt dus wel
 

Bijlagen

  • netwerk.jpg
    netwerk.jpg
    28,8 KB · Weergaven: 42
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan