Netwerk monitor.

Status
Niet open voor verdere reacties.

qxserver

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2010
Hallo allemaal,

Ik zoek een programma of iets dergelijks waarmee ik het totale netwerk-verkeer (down en -upload verkeer) kan meten van mijn Asus rt-n12.
Heb ook al het programmatje mrtg gevonden maar dit werkt geloof ik niet. Ik kan genoeg tooltjes vinden voor het meten van het verkeer per pc maar dat zoek ik dus juist niet. Hopen dat jullie mij kunnen helpen!:)

wireshark is gratis en prima geschikt om je netwerkverkeer te meten

ik kan verkeerd zijn maar Wireshark is volgens mij eerder een protocol analyzer.
Achter de Asus hangen waarschijnlijk verschillende pc's die zowel bedraad als draadloos werken? En qxserver, jij wil het gecombineerde volume aan verkeer meten, correct?
Je zou een hub tss je internet verbinding en de Wan-poort van je Asus dienen te installeren. Op die hub dan een pc met dergelijke monitoring software. Op die manier ziet deze pc alle Internet verkeer (in- en uitgaand) passeren. Dat is de theorie. Alleen staat deze pc langs de publieke kant van je Internet verbinding en ik vermoed dat je maar 1 publiek IP-adres hebt?

sorry voor de 2 posts na elkaar. Wat er ook nog kan, is je Asus voorzien vd Openwrt firmware (zie oa. http://wiki.openwrt.org/toh/asus/rt-n12). In deze firmware zitten bepaalde tools om bandbreedte gebruik te meten. Als je dit zou doen, lees dan goed bovenstaande site door.
Het flashen van je router met openwrt is volledig voor eigen risico (een gewaarschuwd...). Als je Asus nog onder garantie is, vervalt deze ook bij dergelijke ingrepen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan