Netwerk naar pc werkt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik krijg nu weer de melding op Server02 wanneer ik naar de \\server01 ga.
Het opgegeven netwerkpad is door geen enkele host geaccepteerd

*services.msc*

- Server en Workstation heb ik meerdere keren restart geklikt

Kijk anders in het WINS tabblad. Ergens moet het staan, dacht ik.

Tijs.

Ja.... daar wel. deze heb ik al van default naar 'enable Netbios over TCP/IP' gezet, maar nog werkt mijn netwerk niet.

Kun je nu weer wel \\server01 doen vanaf server02??

Tijs.

Als ik vanuit windows 7 naar de windows server 2003 ga \\server1 kom ik er niet op. doe ik probleem vaststellen krijg ik later de melding

Gevonden problemen.

De service Diagnostics Policy wordt niet uitgevoerd.

Deze regel kom ik niet tegen in services,msc

De groep Iedereen bevat (zeker op servers) niet de groep Gasten / de gebruiker Gast. Dus voeg eens de lokale groep Gasten toe aan de rechthebbenden op de gedeelde mappen. Doe dat zowel op deelrechten als op bestandsrechten van die map (en bestanden er onder).

Tijs.

En bovenstaande nog gelezen?

Tijs

ja, maar ik begrijp die zin niet helemaal. ik heb van de groepen een screenschot gemaakt.

daar staat wel Gasten bij in de groep

ik heb de deel rechten ingezet op mijn eigen gebruiker, die ik op alle computers (gebruikersnaam/wachtworod) het zelfde heb.

zo kom ik zelf op die gedeelde map. en overigen op mijn netwerk niet.

Laatst bewerkt:
Het opgegeven netwerkpad is door geen enkele host geaccepteerd

En op ip-adres?
Dus \\<ip-adres van server01>

Tijs.

Laatst bewerkt:
attachment.php

attachment.php

Bijlagen

• Services_Server01.jpg
    Services_Server01.jpg
    99,3 KB · Weergaven: 123
Laatst bewerkt:
En op ip-adres?
Dus \\<ip-adres van server01>

Tijs.

Wat levert dat op? De melding over

Geen Toegang tot \\Computermaam.
of
\\Computernaam is niet toegangelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact met de beheerder van de server op als u wilt weten of u toegangsmachtigingen heb.

De eerste melding is ernstiger dan de 2de want de 2de lijkt een machtigingen probleem te zijn met de (gedeelde) mappen en/of gebruikersnamen (of diens wachtwoorden).

Tijs.

In Windows7.: Geen toegang tot \\Server01
In windows 2003.: \\Server01
Het opgegeven netwerkpad is door geen enkele host geaccepteerd.

en vanaf server01 zélf?

Overigens lijkt het me dat er van alles aan de hand is op die ene server.
Mogelijk heb ik vanavond wel even tijd om via Teamviewer Quicksupport even met je mee te kijken op server01.
Ik ben dan te vinden op de Helpmij chat.

Ik meld hier wel even als ik daar ben, zodat je daar ook naar toe kunt komen voor uitwisselen Teamviewer ID + wachtwoord.

Tijs.

Ik gebruik geen teamviewer.

Is er niet nog meer info wat ik nog kan doen.
ik wil wel screenshots maken!.

waar moet ik nog kijken!.

iets wijzigen in het register ofzo?

Ik wil wel in de chat komen, en misschien zo het probleem oplossen en waar ik wezen moet.
is sneller antwoord dan wachten op het forum.

Laatst bewerkt:
Op server01 zélf!
Werkt netwerk geheel niet.

Vieuw workgroup computers . NIKS!...

"werkgroep" is not accessible. You might not have permission to use this network resource. Contact the administrator of this server to find out if you access permissions.

The Parameter is incorrect.

misschien kan het er mee te maken hebben, als ik de server opnieuw opstart blijft ook vaak het windows logo en de opstartbalk er onder maar draaien.
als ik de aan-knop indruk (ingedrukt houden) en opnieuw aan zet is die weer gestart. ik zit te denken dat de besturingssysteem schijf partitie C (bijna) kapot is. scandisk al meerdere keren gedaan, gaat wel een paar uur inzitten.

Laatst bewerkt:
Ik ben tot (minstens) 21:45 in de helpmij chat. Kijk maar of je gebruik wilt maken van het TeamViewer aanbod.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan