****a, ik heb eindelijk een labtop en kan mbv een router draadloos daarmee internetten maar heb tevens een huisnetwerk en daarmee toegang tot de documenten die boven op mijn vaste pc staan. Ik heb echter weinig ervaring nog in netwerken, en loop tegen een probleem aan. Als ik kijk onder deze computer kijk zie ik onder het kopje netwerkstations H; staan maar de netwerkverbinding is verbroken. Mijn netwerk werkt echter nog wel want als ik onder "mijn netwerklocaties"kijk (menu start) dan zie ik gewoon de locatie staan van de documenten op mijn PC en kan daar ook gewoon bijkomen door erop te klikken.
Hoe herstel ik dus dat het station H; weer een netwerkverbinding is met de documenten op mijn vaste PC? Dan komt H; ook weer in de diverse rijtjes te staan, zodat ik er weer rechtstreeks naar kan kopieren of rechtstreeks ervandaan iets kan afspelen.
Een ander probleem is(en daar is waarschijnlijk het probleem mee begonnen) dat als ik mijn memorystick erin doe de laptop deze ook ziet als H: Ik wil echter dat de locatie van de stick G; wordt zoals ook beschreven staat onder deze computer.
Ik hoop dat iemand me een beetje op weg kan helpen.
Hoe herstel ik dus dat het station H; weer een netwerkverbinding is met de documenten op mijn vaste PC? Dan komt H; ook weer in de diverse rijtjes te staan, zodat ik er weer rechtstreeks naar kan kopieren of rechtstreeks ervandaan iets kan afspelen.
Een ander probleem is(en daar is waarschijnlijk het probleem mee begonnen) dat als ik mijn memorystick erin doe de laptop deze ook ziet als H: Ik wil echter dat de locatie van de stick G; wordt zoals ook beschreven staat onder deze computer.
Ik hoop dat iemand me een beetje op weg kan helpen.