netwerk newby

Status
Niet open voor verdere reacties.

smakman

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2004
****a, ik heb eindelijk een labtop en kan mbv een router draadloos daarmee internetten maar heb tevens een huisnetwerk en daarmee toegang tot de documenten die boven op mijn vaste pc staan. Ik heb echter weinig ervaring nog in netwerken, en loop tegen een probleem aan. Als ik kijk onder deze computer kijk zie ik onder het kopje netwerkstations H; staan maar de netwerkverbinding is verbroken. Mijn netwerk werkt echter nog wel want als ik onder "mijn netwerklocaties"kijk (menu start) dan zie ik gewoon de locatie staan van de documenten op mijn PC en kan daar ook gewoon bijkomen door erop te klikken.
Hoe herstel ik dus dat het station H; weer een netwerkverbinding is met de documenten op mijn vaste PC? Dan komt H; ook weer in de diverse rijtjes te staan, zodat ik er weer rechtstreeks naar kan kopieren of rechtstreeks ervandaan iets kan afspelen.

Een ander probleem is(en daar is waarschijnlijk het probleem mee begonnen) dat als ik mijn memorystick erin doe de laptop deze ook ziet als H: Ik wil echter dat de locatie van de stick G; wordt zoals ook beschreven staat onder deze computer.
Ik hoop dat iemand me een beetje op weg kan helpen.

Letters kun je indelen bij schijfbeheer (rechtsklikken deze computer, beheren, schijfbeheer).

Is de verbinding daadwerkelijk verbroken? Krijg je een foutmelding als je hem wilt benaderen?

Als ik de memory stick erin heb, ziet hij die als H;
Ik heb geprobeerd om daar een andere letter van te maken. Dat kan wel, maar degene die mijn labtop heeft geinstalleerd heeft standaard G: gemaakt voor de memory stick, en daarin kan ik hem niet veranderen, want die is dus al bezet.

Jaaa, dat heb ik inderdaad net "gewoon" maar even geprobeerd met het gewenste resultaat.
Het enige wat me nu nog dwarszit is die G; memory stick. De memorie stick reageert er niet op en zit nu dus op M. Waar kan ik die G; verwijderen? Ik kan G; niet zien bij schijfbeheer.

Klopt, alleen volume G: heeft de beschrijving memory stick, hij geeft hem niet weer. Dat doet volume M wel.
(M heb ik net zelf toegewezen aan de stick, via schijfbeheer). G kan ik dus wel verwijderen, maar hoe doe ik dat?

Op dezelfde manier als waarmee je hem hebt toegevoegd. Daar kun je ook letters verwijderen.

Ik kan even geen screenshot maken, sorry :confused:.

Ik heb G niet zelf toegevoegd. Heeft de computerman gedaan. Ik kom G ook niet tegen bij schijfbeheer, dus ik weet écht niet hoe ik deze moet verwijderen.

Zou jíj een screenshot kunnen maken?

Als de G:\ daadwerkelijk is toegewezen kun je deze ook aanpassen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan