netwerk niet beveiligd

Status
Niet open voor verdere reacties.

jannemanneke

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2003
Berichten
106
Ik heb een draadloze internetverbnding. met een E-tech router en @home internet. ik heb de verbinding nu niet beveiligt omdat het instellen van de WEP-key steeds niet lukt. dus als nu mijn buurman wil meegenieten van mijn internetverbinding kan dat en dat zal dan ten koste gaan van de snelheid van mijn verbinding. kan hij behalve dat nog meer doen met mijn pc? Kan ik er ook op een andere manier achter komen of iemand gebruik maakt van mijn verbinding?
 
Elke zielepiet (het is bijna 5-12) zou kunnen inhaken en is niet strafbaar omdat je geen beveiliging toepast.

Waarom wil het niet ?
 
ik heb WEP-key ingesteld (eerst router en dan netwerkadapter) niks aan de hand. Kan gewoon internetten. Volgende keer opnieuw opstarten,komt de melding dat er geen verbinding kan worden gemaakt met de router. met vele omwegen kom je dan wel weer tot een verbinding. Ik kies dan de keuze 'verbinding herstellen' Hij doet dan van alles en daarna is de verbinding weer goed. Ik snap eigenlijk niet echt wat er nou fout gaat. Zodoende heb ik het achterwege gelaten.
 
Probeer het nog eens als je aangesloten bent met netwerkkabel op de E-tech.
Zet voor die tijd de firewall uit en de wireless zero in XP (start/configuratie/systeembeheer/services)

Installeer eventuele clientsoftware en gebruik die voor je WEP-KEY.Begin aners eens met je MAC adres.
 
Die netwerkkabel was een goede!!
het probleem lijkt te zijn opgelost.
mijn netwerk is beveiligd!
Bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan