Netwerk niet onder controlle

• Onderwerp starter Onderwerp starter jjw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jjw

Meubilair
Lid geworden
19 jul 2002
Ik kan maar niet mijn tweede pc vinden, een oud beestje met Win98 erop, alles gedeeld.

De eerste is een amd athlon 2000+xp Windows2000pro systeem.

Ik kan vanaf beide computers mekaar niet zien.
Zelfs niet als ik het ip adres intyp wat de een toegewezen krijgt door de router.

Zet ik de boel op een switch en ik doe het nog een keer gebeurdt er ook niets.

Rara hoe kan dat toch.

iemand een goed idee.
grtjs jjw

Probeer eens een netwerkdiskette aan te maken in xp en deze te installeren op de win98 pc.
Werkt 99 van de 100 keer

Heb je een firewall draaien? Zo ja, is die goed ingesteld

Geen XP/ firewall okee

Ik heb een firewall draaien onder mijn virusscanner, pccillin 2002, deze is goed ingesteld en daarmee bedoel ik dat ik een range heb ingegeven met ip adressen die de pc mag vertrouwen.

Maar daarmee is het probleem niet opgelost.

Ik heb trouwens zelf op de ene pc win2000pro en op de andere win98 draaien.

grtjs jjw

???

Dan zou ik niet weten, ik begin Win2000 redelijk door te krijgen en ben er ook nog niet over uit of ik het een mooi prgramma vindt, maar dat te buiten, ik zou niet weten hoe ik een netwerkdiskette moet maken, en maar als stel dat dat gaat wat doe ik daar dan mee.

grtjs jjw

Installeren op je W98 PC zoals SJJ voorstelde.

Als er een wizard netwerk instellen op W2K zit kom je daar langs de mogelijkheid een diskette aan te maken.

win2000 kun je geen netwerkdiskette in maken moet je met de ip adressen zelf instellen of automatisch toe laten wijzen meen de dat het winxp was sorry.
Normaal gesproken zou het gewoon moeten werken heb je de firewall al eens uitgeschakeld want als het goed is zit er één in de firewall ingebouwd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan